Decembertől több vasútvonalon is megnő a menetidő

  • narancs.hu
  • 2023. november 28.

Belpol

De van, ahol nem: jövő évi menetrend szerint a Budapest-Győr táv például pont annyi lesz, mint a felújítás előtt.

Lassabb lesz a magyar vasút, mert annyi sebességkorlátozást kellett bevezetni – ismerte el a MÁV a december közepétől érvényes, 2023/24-es menetrendjében, aminek izgalmasabb változásait a hvg.hu szedte össze a 650 oldalas dokumentumból. Az új menetrend december 10-től egy éven át érvényes.

Röviden összefoglalva: több vonalon megnövekedik a menetidő, bár változó, hogy milyen mértékben.

  • Miskolcról a Keleti pályaudvarra az eddiginél 7 perccel hosszabb lesz az út (Budapestről Miskolcra változatlan),
  • a Nyugati pályaudvarról Nyíregyházára 6 perccel hosszabbodik meg az út, Nyíregyházáról a Nyugatiba 5 perccel – ennek az útnak a Budapest-Debrecen szakasza 5, Debrecenből Budapest felé 4 perccel lesz hosszabb,
  • Budapestről Szegedre 4 perccel többet kell utazni, Szegedről a Nyugatiba 3-mal,
  • az Agria és Mátra InterRégió vonatok a Budapest-Eger/Gyöngyös távon 3 perccel lesznek lassabbak,
  • a Miskolc-Tornanádaska vonalon 10-14 perccel lesz hosszabb az út, mint most,
  • a Hatvan-Szolnok vonalon 5-6 perccel nő az eljutási idő mindkét irányban,
  • a Hidasnémetiből érkező InterCityk 2 perccel később érnek Miskolcra.

A MÁV szerint ők csak a meglévő sebességkorlátozások okozta többlet menetidőhöz igazítják hozzá a vállalt időket, tehát megbízhatóbb lesz a vonatközlekedés és kiszámíthatóbbak lesznek a csatlakozások. Külön érdekesség, hogy a jelenleg felújítás alatt álló Budapest-Győr vonal is üzemelni fog december 10-től, az ígéret szerint percre pontosan ugyanolyan idővel, mint amit a felújítás előtt ígértek.

Persze a bevallott idők növekedései olyan sokat nem biztos, hogy változtatnak a végeredményebn, hiszen a nyárra szinte teljesen összeomlott vasútközlekedés már eddig sem igazán volt képest tartani a menetrendjét, amivel kiérdemelte az Európa legtöbbet késő vasútjának járó kétes elismerést is, amiért cserébe egyébként egy vagyont fizet ki az utasoknak.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.