Lassabb lesz a magyar vasút, mert annyi sebességkorlátozást kellett bevezetni – ismerte el a MÁV a december közepétől érvényes, 2023/24-es menetrendjében, aminek izgalmasabb változásait a hvg.hu szedte össze a 650 oldalas dokumentumból. Az új menetrend december 10-től egy éven át érvényes.
Röviden összefoglalva: több vonalon megnövekedik a menetidő, bár változó, hogy milyen mértékben.
- Miskolcról a Keleti pályaudvarra az eddiginél 7 perccel hosszabb lesz az út (Budapestről Miskolcra változatlan),
- a Nyugati pályaudvarról Nyíregyházára 6 perccel hosszabbodik meg az út, Nyíregyházáról a Nyugatiba 5 perccel – ennek az útnak a Budapest-Debrecen szakasza 5, Debrecenből Budapest felé 4 perccel lesz hosszabb,
- Budapestről Szegedre 4 perccel többet kell utazni, Szegedről a Nyugatiba 3-mal,
- az Agria és Mátra InterRégió vonatok a Budapest-Eger/Gyöngyös távon 3 perccel lesznek lassabbak,
- a Miskolc-Tornanádaska vonalon 10-14 perccel lesz hosszabb az út, mint most,
- a Hatvan-Szolnok vonalon 5-6 perccel nő az eljutási idő mindkét irányban,
- a Hidasnémetiből érkező InterCityk 2 perccel később érnek Miskolcra.
A MÁV szerint ők csak a meglévő sebességkorlátozások okozta többlet menetidőhöz igazítják hozzá a vállalt időket, tehát megbízhatóbb lesz a vonatközlekedés és kiszámíthatóbbak lesznek a csatlakozások. Külön érdekesség, hogy a jelenleg felújítás alatt álló Budapest-Győr vonal is üzemelni fog december 10-től, az ígéret szerint percre pontosan ugyanolyan idővel, mint amit a felújítás előtt ígértek.
Persze a bevallott idők növekedései olyan sokat nem biztos, hogy változtatnak a végeredményebn, hiszen a nyárra szinte teljesen összeomlott vasútközlekedés már eddig sem igazán volt képest tartani a menetrendjét, amivel kiérdemelte az Európa legtöbbet késő vasútjának járó kétes elismerést is, amiért cserébe egyébként egy vagyont fizet ki az utasoknak.