Demeter Márta szívesen elfogadja az LMP női társelnöki tisztségét

  • narancs.hu
  • 2018. október 7.

Belpol

Hamar akklimatizálódott az MSZP-ből jött politikus. Nincs ellenére, hogy párttársai jelölték.

Az Index úgy tudja, Demeter Márta, az LMP politikusa párttársainak már jelezte, elfogadja a női társelnöki tisztségre való jelölést.

A párt társelnöki posztja azután üresedett meg, hogy Szél Bernadett lemondott arról a frakcióvezetői tisztségével együtt, majd kilépett a pártból is. Ekkor jelentette be távozását Szabó Szabolcs volt együttes politikus is.

Szél Bernadett: „Politikai közösség nem bánhat így a sajátjaival"

Levélben búcsúzott Szél Bernadett az LMP-től. „Nem lehet így kampányt lezárni, ezzel a helyzettel én nem tudok azonosulni, és mivel befolyásom nincs és nem is lehet az etikai bizottság felett, tiltakozásomat azzal tudom kifejezni, ha lemondok az általam viselt vezetői pozíciókról és ezt én most meg is teszem" – áll Szél Bernadett levelében, amelyben búcsút mond az LMP tagjainak, és megindokolja lemondását a társelnöki és a frakcióvezetői posztjáról.

Az LMP társelnöki posztjára a párt alapszabálya szerint női utód kell. Már korábban is Demeter Mártát tartották esélyes befutónak annak ellenére is, hogy az MSZP-ből érkezett politikus csak nemrég, és csak többszöri nekifutásra lett a párt tagja.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.