Szél Bernadett: „Politikai közösség nem bánhat így a sajátjaival”

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 21.

Belpol

Levélben búcsúzik Szél Bernadett az LMP-től.

„Nem lehet így kampányt lezárni, ezzel a helyzettel én nem tudok azonosulni, és mivel befolyásom nincs és nem is lehet az etikai bizottság felett, tiltakozásomat azzal tudom kifejezni, ha lemondok az általam viselt vezetői pozíciókról és ezt én most meg is teszem” – áll Szél Bernadett levelében, amelyben búcsút mond az LMP tagjainak, és megindokolja lemondását a társelnöki és a frakcióvezetői posztjáról, írja a hvg, miután birtokukba jutott a levél.

Ahogy azt korábban mi is megírtuk, Szél a Magyar Hangnak adott (egyébként szerdán megjelenő) interjújában részletesen beszél a lemondás okairól. Ám az LMP-tagok zárt Facebook-csoportjában közzétett és a hvg-nek is elküldött levélből már így is sok minden kiderül. Például az, hogy Szélnél az LMP etikai bizottságának nyári döntéssorozata tette be a kaput. A politikus a levélben kifejti, hogy „súlyosan igazságtalannak, méltatlannak, politikailag pedig vállalhatatlannak” tartja az eljárást, és hozzáteszi, egy „politikai közösség nem bánhat így a sajátjaival”.

A párt elnökségének is címez néhány sort a szervezeti anomáliákat bírálva, külön kitérve az elnökségi titkár túlhatalmára: „Politikai pártot nem lehet úgy építeni, hogy a döntési jogkörök és a felelősségi jogkörök teljesen szét vannak választva. Ez meglátásom szerint az LMP megerősödésének, növekedésének egyik fő akadálya évek óta, és a kampányban éles helyzetek sokaságában derült ki, hogy mennyire életképtelen.”

A kizárásokkal kapcsolatban Szél azt írja, nem akar „egy olyan rendszerben dolgozni, ahol a felelősségvállalást büntetik, a felelősséghárítást jutalmazzák”.

Ezután azt kéri az elnökségi tagoktól, hogy a megbüntetett párttársait rehabilitálják, állítsák helyre jó hírnevüket, nem mellesleg pedig álljanak ki továbbra is a zöld eszmék mellett. Szél azt ígéri, nem teljes a visszavonulása, a háttérben továbbra is dolgozni fog. Hogy ez pontosan mit jelent, egyelőre nem tudni, a hvg kereste ez ügyben a politikust, aki nem kívánt nyilatkozni.

 

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.