Elbukta két gépét a Wizz Air Ukrajnában

  • narancs.hu
  • 2023. október 10.

Belpol

A négy Ukrajnában ragadt repülőből csak egyet tudtak hazahozni.

A négy Ukrajnában ragadt Airbus A320-asa közül eddig csak egyet sikerült kimenteni, a másik háromból kettőt elvesztettek - mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója az olasz Corriere Della Sera napilap kérdésére, amit a 444 szúrt ki. 

A Lvivben lévő géppel sikerült elhagyni az országot, de a három, a kijevi Zsuljani repülőtéren lévők közül viszont kettőnek csak a hajtóműveit sikerült kicsempészni Lengyelországba. 

Váradi szerint a negyedik gép jó állapotban van, de egyelőre nem tudják biztonságosan kihozni Ukrajnából, mivel ott 2022. februárja óta légtérzár van érvényben.

FRISSÍTÉS

Cikkünk megjelenése után az alábbi közleményt kaptuk a légitársaság hazai sajtókommunikációjától:

„A Wizz Air Ukrajnában ragadt négy Airbus A320-as utasszállítója közül a Lvivben tartózkodót sikerült kimentenie, amelyet egy teljeskörű átvizsgálást követően a légitársaság újra üzemeltet jelenleg is. A három továbbra is Ukrajnában lévő gépek közül kettőről sikerült kimenteni a hajtóműveket, amelyeket a légitársaság jelenleg is üzemelő gépekre szerelt rá. Téves információ, hogy a Wizz Air elvesztette utasszállítóit, a gépek sértetlenül, ép állapotban vannak jelenleg is, és a légitársaság kész újra üzembe állítani őket, amint lesz erre lehetőség.”

(Címlapképünk illusztráció)

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.