A Magyar Nemzet interjút készített Maruzsa Zoltánnal, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkárával, akitől megkérdezték, mennyire látja tarthatónak, hogy április 7-én újra kinyitnak az óvodák és az iskolák.
Az államtitkár így felelt:
"Kizártnak tartom, hogy a tanév végéig így maradjon a digitális munkarend, de kell ahhoz némi optimizmus, hogy az április 7-i nyitást kőbe vésettnek vegyük. Jelenleg valószínűbb, hogy a jelenléti nevelés és oktatás visszaállítása kitolódhat egy kicsit, de ehhez is látni kell a következő két hét fejleményeit. Mi természetesen azt szeretnénk, ha minél előbb visszatérhetnének a diákok a köznevelési intézményekbe, amint erre lehetőség lesz."
Arról, hogy tervez-e a szaktárca felmérést a diákok pszichés kondíciójának megállapítására:
"A járvány lecsengését követően valóban érdemes lesz majd „felmérni a károkat”, így a tanulók lelkiállapotát is. Jelenleg arra kértük az intézményeket, hogy az iskolapszichológusok és a szakszolgálatok a járvány idején erre fordítsanak fokozott figyelmet és erőforrást, hiszen a személyes foglalkozások és találkozások kiesése lelkileg mindenkit megvisel."
A digitális oktatásról:
"A digitális oktatás hatékonysága jellemzően a nevelés terén marad el a jelenléti oktatáshoz képest, a szaktárgyi tudás átadása alapvetően így is meg tud valósulni. Nagy változások mindenesetre nincsenek az átlagokban, sőt a bukások száma például tavaly még csökkent is az online oktatás során, így idén sem hiszem, hogy a tanév végén a tanulmányi átlagok romlását tapasztalnánk. A tavalyi érettségi eredménye is megfelelt az elmúlt öt év átlagának, idén pedig a középfokú felvételi írásbeli vizsgáját tudom példaként hozni, aminek az összesített eredménye megfelelt a három évvel ezelőttinek. Mindez optimizmusra ad okot, hogy a digitális munkarendben nem romlik a tanulók teljesítménye, de természetesen ennek igazolására további adatokra lesz majd szükségünk..."