Ez az igazi migránsbiznisz
Erőfeszítés?

Ez az igazi migránsbiznisz

  • narancs.hu
  • 2017. május 30.

Belpol

Százmilliókat keresnek a kormányközeli kommunikációs cégek.

Május vége van, sorra jönnek ki a gazdasági társaságok tavalyi beszámolói. Így például már ismerhetők a New Land Media Kft. számai is, mely Balásy Gyula érdekeltsége. Balásy még viszonylag új szereplő a kormányközeli reklámpiacon, épp Csetényi Csaba, Rogán szomszédjának pozícióit kezdi elfoglalni. Csetényi állítólag elszámolási viták miatt került ki a bizalmi körből, és az sem tett jót neki, hogy neve mellett állandósult a „Rogán szomszédja” jelző. A New Land számainak most a 24.hu nézett utána. A társaság 1,5 milliárd forintos bevétel mellett 46 millió forintos nyereséget ért el, míg Balásy másik cége, a Lounge Design 783 milliós bevételből 115 milliós eredményt könyvelt el, amiből Balásy 100 milliót ki is vett a cégből. Ők készítették a tavalyi menekültellenes kampány kreatív koncepcióját is, és az üzlet most kezd csak beindulni. Balásy idén már kapott egy 10 milliárdos megrendelést a kormánytól a menekültellenes kampányra, de Matolcsy jegybankja is hozzájuk vágott egy 400 milliós melót.

A 444 Rákay Philip SD&Watson Zrt.-jének nézett utána. A cég – amúgy nem működő – honlapját pedig valamiért Balásy Gyula cége, a Lounge Design jegyezte be. A társaság PR-ral és kommunikációval foglalkozik, és a 334 millió forintos árbevétel mellett 166,3 millió forintos nyereséget ért el el tavaly. Ezt pedig az utolsó fillérig ki is vették a cégből. Rákay csak 40 százalékos tulajdonos, mellette 30 százalékot birtokol a Tv2-nél politikai tanácsadóként dolgozó Pindroch Ferenc egyik cége, a maradék 30 százalék pedig egy dr. Fazekas Róbert nevű ügyvéd nevén van, aki csak „részvényesi megbízottként” szerepel a cégiratokban, írja a 444, tehát nem tudni, ki a valódi tulajdonos.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.