Feljelentette a magyar katolikus püspöki kar Perintfalvi Ritát

Belpol

Feljelentett a magyar katolikus püspöki kar a grazi megyéspüspöknél és az egyházi jogi törvénykönyv két paragrafusára hivatkozva követelte a megbüntetésemet – írta legutóbbi közösségi oldali bejegyzésében Perintfalvi Rita.

A teológus, aki jelenleg a Grazi Egyetem Katolikus Fakultásának tanára, hozzátette, az ok két Facebook-posztja volt, amiben erőteljesen kritizálta a magyar egyházak – köztük a sajátja – kollaboráns magatartását az áprilisi parlamenti választás kapcsán

Mostani bejegyzésében azt írta, a megbüntetését ráadásul olyan módon követelték, hogy őt előtte meg sem keresték, még csak beszélni sem akartak vele. Vagyis megvádolták úgy egy külföldi püspöknél, aki még magyarul sem tud és akinek semmi köze a magyar politikához, hogy őt, mint vádlottat meg sem hallgatták. Szerinte ezt még az egyházi jogi törvénykönyv is megköveteli ilyen esetekben. Azóta volt a grazi püspöknél, ahova a dékán és egyik kollégája is elkísérte. Előtte szinte minden grazi kollégájának elmesélte, hogy milyen módon próbálják tönkretenni.

Ezután így fogalmazott: „Így őszintén elmondhatom, hogy azon a napon, amikor az osztrák püspök előtt álltam, egy egész fakultás állt mögöttem.

A beszélgetés a püspökkel pedig olyan megérintő, emberi és spirituális élmény volt, amiben idehaza még soha életemben nem volt részem.

Valóban találkozhattam azzal az egyházzal, amiről Ferenc pápa álmodik és azzal az egyházzal, ami miatt én is teológus lettem. Viszont mélységes szomorúsággal tölt el, hogy a magyar katolikus egyház nem ilyen. És ezen a ponton el is akad a szavam. Én továbbra is kész vagyok a velük való párbeszédre. Bár erre szerintem soha az életben nem fog sor kerülni.”

Hozzátette, a beszélgetés részleteit nem szeretné kiadni, a hivatalos választ az érintettek hamarosan megkapják. Szerinte az egész helyzet tovább erősítette a megbecsülését és értékelését Ausztriában

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.