Még egy hónapja sem létezik, de máris döntöttek a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) bezárásáról – írja a Népszava.
Az NKK mint önálló intézményt azért szüntetik meg, hogy ne legyenek párhuzamos állami struktúrák. A projekteket ezért az Építési és Beruházási Minisztérium (ÉBM) veszi át a tárca sajtóosztályának közlése szerint.
A Népszava emlékeztet, hogy az NKK-nak nem sok időt hagytak arra, hogy a létrehozott intézmény bizonyítson, ugyanis ez a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) átnevezésével jött létre idén júliusban. Ekkor Vitézy Dávidot már el is távolították a cég éléről és közlekedési államtitkárrá nevezték ki Palkovics László Technológiai és Ipari Minisztériumába. A gyors felszámolás a Népszavának nyilatkozó források szerint még az érintetteket is meglepte.
A szervezet általt vitt, mintegyt 3-4 ezer milliárd forint összértékű projekt (például a vasúti fejlesztések, a Ferihegyi gyorsforgalmi út átépítése, a Nyugati Pályaudvar átalakítása, a Galvani híd, vagy éppen a recski nemzeti emlékpark, a csepeli és a városmajori közpark) folytatásáról a kormány dönt majd a ÉBM javaslatára.