Gulyás a Strache-ügyről: "kizárt dolog, hogy ilyen felvétel egy magyar kormánytagról elkészüljön"

  • 2019. május 22.

Belpol

Mert szerinte a magyar kormány álláspontja az, hogy a sajtó maga is fontos része a nemzeti szuverenitásnak, emiatt pedig az a szerencsés, ha nemzeti tulajdonban van.

Gulyás Gergely a Mandinernek adott interjút, amelyben néhány mondat erejéig reagált a Strache-ügyre is.

A beszélgetés célja alapvetően a már jól ismert szólamok ismertetése volt, miszerint a kormány álláspontja, hogy "a migrációt el kell utasítani, a bevándorlást meg kell állítani".

A néppárti tagságra vonatkozóan pedig Gulyás hozzátette, hogy "Azt szeretnénk, hogy az Európai Néppárt ne haladjon tovább a balliberális irányba, hanem egy konzervatív, kereszténydemokrata pártcsalád legyen a jövőben is. Ahogy ez a vita eldől, úgy fog eldőlni az is, hogy a Fidesz marad-e a Néppártban vagy sem”.

A Strache-üggyel kapcsolatban Gulyás alapvetően a titkosszolgálati erők működését látja abban, hogy az osztrák (ma már csak ex-) alkancellárról, Heinz-Christian Stracheról előkerült egy videófelvétel, amelyen a magát egy orosz oligarcha képviselőjének/rokonának kiadó nőt győzköd éppen arról, hogy az vásároljon részesedést az ország legnagyobb bulvárlapjában, és kezdje el tolni pártja szekerét.

Gulyás szerint a most távozó osztrák kormány másfél évig sikeresen kormányozta, mégis "úgy tűnik viszont, hogy ezt a kormányt egy belpolitikai botrány kapcsán egy hét alatt teljes egészében el lehet távolítani.

Gulyás azt is hangsúlyozta, hogy „kizárt dolog, hogy ilyen felvétel egy magyar kormánytagról elkészüljön”. Merthogy: „Ami ezen a valóban illegálisan, vélhetően titkosszolgálati segédlettel rögzített videón elhangzik, az sajóügyben pont az ellenkezője a magyar kormány politikájának, hiszen mi azt mondtuk, hogy a sajtó maga is fontos része a nemzeti szuverenitásnak, emiatt pedig az a szerencsés, ha nemzeti tulajdonban van. Egy állam úgy tudja leginkább a külföldi beavatkozás lehetőségét mérsékelni, ezáltal a saját szuverenitását megőrizni, ha a sajtóorgánumok nincsenek nyolcvan vagy kilencven százalékban külföldi tulajdonban” – tette hozzá a politikus.

Egy részeg ibizai estéből világbotrány: előzmények és következmények

„Ahhoz hasonló médiakörnyezetet akarunk felépíteni, amilyen Orbánnak is van." Ritkán ér akkora blamázs egy vezető politikust, mint amit Heinz-Christian Strache osztrák (most már csak ex-) kancellárhelyettesnek kellett a napokban elszenvednie.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.