Gulyás Gergely szerint visszaélések történnek az ápolási díjak igénylésekor

  • narancs.hu
  • 2019. július 16.

Belpol

De nem mondja meg, milyenek és mennyi.

Miután június 12-én a parlament nem szavazta meg az ápolási díj emelését, amely az LMP-s Ungár Péter javaslata volt, Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter a június 27-i kormányinfón a döntést azzal indokolta, hogy egyrészt nincs erre pénz a költségvetésben, másrészt "nehéz kiszűrni az igénylés során tapasztalt visszaéléseket", írja a 24.hu.

Ezért Ungár három kérdést tett fel Gulyásnak:

  1. Pontosan milyen típusú és hány darab visszaélést tapasztaltak az ápolási díjak igénylésekor?
  2. Mekkora volt a visszaélések aránya az idősgondozók, a gyermeküket gondozók és a házastársukat gondozók körében?
  3. Felmérték-e pontosan, hogy mennyibe kerülne, ha az általam kért 100 000 forintra emelkedne az ápolási díjak összege, és hogy lehet az, hogy ekkora összeget nem bír el a magyar költségvetés egy ilyen fontos, a családok támogatására vonatkozó célra?


Gulyás nevében Rétvári Bence államtitkár válaszolt, amelyből ezekről az állítólagos visszaélésekről semmit, de semmit nem tudunk meg.

Az ápolási díjból a fogyatékkal élő gyerekeiket nevelő szülőkről bővebben ebben a cikkünkben írtunk.

„Ebből csak vegetálni lehet"

Szülők ezrei ápolják otthon fogyatékkal élő gyerekeiket, és sokan közülük emiatt a létminimum alatt tengődnek. Az ápolási díj megemeléséért és munkaviszonyként való elismeréséért küzdenek, egyelőre kevés sikerrel. „Lili halmozottan fogyatékos, mozgássérült és középsúlyos értelmi sérült, pelenkázni kell, cumisüvegből etetem és cipelem mindenhová.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.