Gulyás Gergely: Szükségünk van a diktatúra működéséről való tudásra

  • MTI/narancs.hu
  • 2018. június 15.

Belpol

Ezúttal nehezen tudnánk vitatkozni a miniszter úrral.

Szükségünk van a diktatúra működéséről való tudásra, kik és milyen alapon döntöttek emberéletekről – mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter az 1956 utáni megtorlás adatbázisát bemutató konferencián Budapesten, pénteken.

Gulyás Gergely közölte: az adatbázist létrehozó Nemzeti Emlékezet Bizottsága (NEB) a maga összetettségében mutatja be a rendszer működését.

Kiemelte ugyanakkor, hogy bár gyakran elégedetlenek vagyunk a jogállam helyzetével, értékelni kell a rendszerváltás óta e téren elvégzett munkát. Az igazságszolgáltatás függetlensége semmilyen sérelmet nem szenvedhet – szögezte le.

A NEB a Kúriával és a Legfőbb Ügyészséggel együttműködve az 1956-os megtorlások feldolgozásának első lépésében 126 kivégzéssel záruló per 231 halálos áldozatának, valamint sok száz nyomozónak, ügyésznek, bírónak az adatait tette közzé a perek56.hu internetes oldalon.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.