Pert indított az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) ellen egy 77 éves férfi, mert 2023 novemberében nem látták el a komáromi ügyeleten, holott mint később kiderült, életveszélyben volt – írta a Blikk.
Az esetről tavasszal még az RTL számolt be. Az idős férfit a lánya vitte el az ügyeletre, mert rettenetesen görcsölt a hasa, ami puffadt is, ráadásul az ájulás határán volt, ott azonban elmondásuk szerint a doktornő szőlőt eszegetve, lekezelően, nagyképűen beszélt velük, nem vizsgálta meg a férfit, és azt mondta, ha a férfi tud menni, állni, ülni, akkor nem beteg. Bár a férfit vizsgálat nélkül elküldték, az ambuláns lapra az került, hogy a hasa puha, betapintható volt, illetve azt is rögzítették, hogy a csalás ingerült volt és több vizsgálatot követelt, ezért "lássa SBA", amiről azonban orvosok sem tudták megmondani, hogy mit jelent pontosan.
A férfi az ügyeletről távozva is nagyon rosszul volt, ezért a lánya ezután taxit hívott, a taxis a 7 kilométerre lévő révkomáromi (komárnói) kórházba vitte őket (a legközelebbi magyarországi kórház Tatabányán lett volna, 30 kilométerre), ahol a férfit alaposan megvizsgálták, és még aznap megműtötték, mert kiderült, hogy bélcsavarodása van, műtét nélkül az ottani orvosok szerint néhány órán belül meghalt volna.
A férfi már korábban megkereste kártérítési igényével az ügyeletet szervező OMSZ-t, amely azonban - az ügyben lefolytatott belső vizsgálat eredményére hivatkozva – elutasította az igényüket, mondván "szakmai hiba nem került megállapításra", szerintük ugyanis "az ügyeletes orvos a beteget megvizsgálta és további vizsgálat – és képalkotó diagnosztika elvégzése céljából – a megfelelő egészségügyi intézménybe utalta", a beteg és a hozzátartozó ezt a helyszínen elfogadta, és a "szükséges tájékoztatást megkapták".
A férfi ezután ügyvédhez fordult és megkeresték a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központot (NNGYK), valamint kereseti kérelmet nyújtottak be a Pesti Központi Kerületi Bíróságra hatmillió forint sérelemdíj iránti igénnyel – a szlovákiai kórházi ellátás ugyanis több millió forintjukba került, a férfinek több beavatkozásra is szüksége volt.
Az NNGYK végül a férfinek adott igazat és kimondta, hogy nem kapott megfelelő egészségügyi ellátást a komáromi orvosi ügyeleten. A vizsgálat szerint többek között nem kapott beutalót a tatabányai kórház sürgősségi osztályára, nem gondoskodtak a szállításáról sem, illetve nem rögzítették, hogy milyen vizsgálatokat hajtottak végre rajta, vagy hogy mi a jövőbeni teendő.
A Blikk ezután ismét megkereste az OMSZ-t, Győrfi Pál kommunikációs és PR-vezető viszont azt közölte, hogy a férfit elküldő "háziorvost és az asszisztenst is lelkiismeretes, jó szakembernek ismerték meg a munkatársak". Emellett megjegyezte, hogy a hatósági eljárás nem zárult le, így amíg az meg nem történik, "kategorikus megállapítás az ügyben nem tehető". A lap megjegyzi, nem tudni, hogy milyen eljárásra utalt Győrfi, ugyanis az NNGYK vizsgálata azt tartalmazza, hogy fellebbezésre nincs lehetőség.
Győrfi emellett azt hangoztatta, hogy az OMSZ által ellátott ügyeletek eddig több mint 1,2 millió beteget láttak el országszerte, és a betegek elégedettsége 1-től 5-ig terjedő skálán átlagosan négyes és ötös között van.