Habony Árpád belevetette magát a kormányzati kommunikáció sűrűjébe

  • narancs.hu
  • 2020. január 24.

Belpol

Visszatért és egyből megmondta a tutit.

Habony Árpád keze lehet a kormány kommunikációs stratégiájának legújabb elemeiben, írja a Népszava. Az "üzletszerűen űzött börtönkártérítési perek, a gyöngyöspatai romák munka nélkül felvett milliós kártérítése, vagy a korrupt bíróságok" mind beilleszthető egy kommunikációs stratégiába, mondta a lap egyik forrása.

A lap megjegyzi, hogy a "Szeviép-ügyben az elsőfokú ítéleteket enyhítő bírónő Nové Ágnes családi cége több önkormányzattól is megrendelést kapott, ami felveti az elfogultság gyanúját. Az Emberi Jogok Európai Bírósága által a börtönviszonyok miatt is olyan ügyekben születtek több milliós kártérítési döntések, amelyek alkalmasak voltak arra, hogy a társadalom igazságérzetét lehessen velük borzolni - ilyenben részesült mások mellett az olaszliszkai lincselés több résztvevője is. Ehhez adódott a gyöngyöspatai romák számára megítélt kártérítés a szegregáció miatt."

Ezt a három ügyet pedig fel lehetett fűzni egy kommunikációs szálra, még pedig arra, hogy "a korrupt bíróságokon sorra születnek a magyar költségvetést terhelő ítéletek, amelyek révén bűnözők és romák kapnak sok millió forintot munka nélkül", ahogy a Népszava forrásai fogalmaznak.

A Fidesz február 13-14-én tartja az évadnyitó frakcióülését, ahol éppen ezeket a témákat fogják tárgyalni, így feltehetőleg hallunk még róluk bőven az elkövetkező hetekben is.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."