Hadházy: "A haldokló Nyugatról érkező turisták esete az ungarische valósággal"

  • narancs.hu
  • 2023. október 27.

Belpol

Egy rokonát igyekezett kimenteni a vágányzár okozta felfordulásból, ennek részleteit posztolta a parlamenti képviselő.

"A haldokló Nyugatról érkező turisták esete az ungarische valósággal, avagy a Railjet Expressz első osztályú vagonjának utasai Tatabányán próbálnak lemászni kb. egy méter magasból a jelzésértékű peronra. A peron nem mindenhol ilyen alacsony, a sínek felett vezető átjáróra viszont "természetesen" nincsen lift. (Ami Nyugaton szinte a legkisebb állomáson is szinte magától értetődően rendelkezésre áll.) Ellenben az állomás hamisítatlan nyolcvanas éveket idéző retró, szétmáló köpedelem" – írja Facebook bejegyzésében a politikus.

Mint Hadházy fogalmaz, "Ennél nagyobb baj és nehezen érthető, hogy miközben a Pest irányba induló pótlóbuszok közvetlenül a sínek mellett vezető útról indulnak, a Pest felől érkezőket a lehető legtávolabb, a (minősíthetetlen állapotú) állomásépület túlsó oldalától is távolabb húzódó főúton teszik le a buszok.

Ennyi embert egyszerre futni csak futóversenyeken lehet látni, de ott nem cipelnek magukkal koffert.

Egy rokonomat igyekeztem kimenteni a győri fővonal teljes vágányzára okozta első napi felfordulásból, de nem lenne korrekt, ha a pozitívumokról nem szólnék. A túlnyomórészt fiatalokból (diákmunkások?) álló extra személyzet kedvesen és készségesen tájékoztatta az utazókat, a külföldieket is angolul, és a tájékoztató feliratok is nagyjából korrektnek tűntek. Amennyire láttam, busz is volt elég. De hogy a Pestről érkezőkek miért nem szállhatnak le a peronokhoz közelebb, azt nem nagyon értem" – írja Hadházy Ákos.

Az aktuális vágányzárakról itt lehet tájékozódni.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.