Hadházy Ákos pert nyert az Origo és a Ripost ellen

  • narancs.hu
  • 2020. december 20.

Belpol

Összesen 1,8 millió forint sérelemdíjat kell fizetniük.

"A héten – majdnem négy évvel a cikkek megjelenése után – jogerőssé vált az ítélet, amely kimondta, hogy ez hazugság volt. A Ripost és az Origo köteles közzétenni az ítéletet, illetve összesen 1,8 millió forint sérelemdíjat kell fizetniük", közölte a Facebook-oldalán Hadházy Ákos.

Az ügyről így ír bejegyzésében a képviselő: „az összes mocsok közül, amit rám hányt a kormánypárti média, az volt a legnagyobb szemétség, amikor a szüleimet akarták besározni, mondván, hogy strómanként benne voltak valamilyen törvénytelen földügyletben. Érdemes tudni: idős szüleim 6,5 hektár szőlőt művelnek, amit 40 év alatt apránként vettek és saját kezűleg telepítettek, maguk művelik a mai napig."

Ebből kerekített a "revolvermédiá"  eg történetet, amiben volt Hadházy-klán”, "mesés birtok", és még azt is állították, "hogy Twickel báró strómanjai vagyunk…", írta.

Hadházy örül az igazság győzelmének, de figyelmeztet: a per és az ítélet nem oldja meg azt, hogy a mai napig visszahallja, hogy a családja révén benve volt a földmutyiban — „ez volt a céljuk, ezt elérték, a pénzt meg majd megkapják Rogánéktól kormányzati hirdetések formájában.“

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."