Közérdekű bejelentést tett a YouTube szolgáltatója, a Google Ireland ellen a szélsőjobboldali Nemzeti Jogvédő Szolgálat (NJSZ), amiért a Sziget egyik reklámvideójában azonos nemű személyek csókolóznak – írja a Magyar Nemzet. Az NJSZ álláspontja a reklámtevékenység sérti a magyar alaptörvényt és a gyermekvédelmi- ismertebb nevét homofóbtörvényt is.
Utóbbi ugyanis kimondja, hogy „tilos az olyan reklámot tizennyolc éven aluliak számára elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg”.
Forrás: Sziget / YouTube
A feljelentők érvelése szerint az azonos neműek csókját is ábrázoló reklámvideó a YouTube-on kiskorúaknak is megjelent, ez pedig azt jelenti, előttük is népszerűsítik a homoszexualitást. Az NJSZ a Fogyasztóvédelmi Hatóságot kéri, hogy indítsanak hatósági eljárást a reklámok miatt, melyek szerintük jogsértőek.
A korai Jobbiktól mostanában a Mi Hazánk felé vetődött Gaudi-Nagy Tamás-féle szervezet augusztus 10-én tett bejelentést, de mint kiderült, az állami gépezet még gyorsabb, minta az NJSZ: fővárosi kormányhivatal arra azt válaszolta nekik, hivatalból már vizsgálatot indítottak, most pedig a bizonyítékokat gyűjtik.