Hiába volt a vita: a fideszes képviselő azzal zárta, hogy komoly érv nem hangzott el az ellenzék oldaláról

  • narancs.hu
  • 2023. június 17.

Belpol

Takács Péter arra utalt, hogy úgyis a Belügyminisztériumban születik meg a döntés.

Szombaton fél tízkor, csaknem tizennyolc óra után véget ért a státusztörvényről – más nevén a bosszútörvényről – szóló vita. Tegnap este több ezren vonultak utcára a törvény elleni tiltakozásul, az Országgyűlés plenáris ülése kivételesen hosszúra sikeredett.

A 24.hu összefoglalója szerint Tordai Bence (Párbeszéd) tegnap este arról beszélt, hogy ha egy kicsi jószándék lenne a kormányban, akkor ezt a javaslatot nem fogadná el, és felolvasta egy tanár felmondó levelét. Szabó Tímea (Párbeszéd) ugyancsak egy pedagógus esetét ismertette Balatonalmádiból, akit érettségi közben rúgtak ki.

 
Tordai Bence, a Párbeszéd vezérszónoka felszólal a pedagógusok új életpályájáról szóló törvényjavaslat általános vitájában az Országgyűlés rendkívüli plenáris ülésén 2023. június 16-án.
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
 

 

A momentumos Orosz Anna szerint a státusztörvény a maradék jó tanárokat is elüldözi majd a pályáról.

A fideszes Hollik István azt mondta, az ellenzék azért ment be a parlamentbe, hogy hangulatot keltsen, és ellenpéldaként Hiller Istvánt (MSZP) dicsérte.

Maruzsa Zoltán oktatásért felelős államtitkár délután 4-kor expozét tartott, majd este 11 órakor is felszólalt, és a tanári fizetésekkel kapcsolatban azt mondta, a teljesítménybérezés tudja majd rendezni azt, hogy az iskolák a munkaerőt biztosítsák.

Számos felszólaló után reggel Takács Péter egészségügyi államtitkár zárta le a vitát, amikor azt mondta, a 18 órán át tartó vitában „új, komolyan vehető érv nem hangzott el az ellenzék oldalról”, és arra utalt, hogy amúgy is felesleges volt a parlamenti ülés, hiszen a szükséges egyeztetéseket (amiket amúgy, tesszük hozzá, még látszategyeztetésnek tekinteni is nehéz) a Belügyminisztérium lefolytatta a javaslatról.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.