Hirtelen a kormánynak is fontos lett a területi adatok közlése

  • narancs.hu
  • 2020. április 1.

Belpol

"Minden magyar embernek joga van tudni, hogy a koronavírus mely korosztályokat, célcsoportokat veszélyezteti leginkább" - mondja most már Kovács Zoltán.

Míg korábban hiába faggatták az újságírók rendszeresen az operatív törzset és a kormányt a betegek területi eloszlásával kapcsolatban, ezt a "betegek személyiségi jogaira" hivatkozva soha nem árulták el, most mégis nagy elánnal hirdeti a kormány, hogy közzétették a területi adatokat.

Az első megbetegedésekről a hatóságok részletesen beszámoltak, még azt is tudni lehetett, hogy melyik egyetemen tanulnak, vagy hogy merre jártak. Ezután azonban a kormány kommunikációjában fordulat következett be, és szinte egyáltalán semmilyen információt nem voltak hajlandóak kiadni a betegekről.

Emlékezetes, hogy az operatív törzs korábban még újságírók előtt tartott sajtótájékoztatóin hiába kérdeztek rá többször is a sajtó munkatársai, hogy kik az új betegek, rendre azt a választ kapták, hogy a betegek jogai miatt nem lehet ezeket kiadni, mert nem akarják, hogy beazonosíthatóak legyenek - annak ellenére, hogy az iráni diákokról előtte szinte mindent közöltek, ráadásul attól, hogy valakinek a nemét, korát, illetve lakhelyét közlik, még nem feltétlenül lesz beazonosítható.

Március közepe óta lapunk is rendszeresen rákérdezett minden érintett hatóságnál, egy ideje pedig az operatív törzsnél is arra, hogy közöljék, kik az új betegek (nemük, koruk, Magyarország mely részéről valók), ám ez mindezidáig nem történt meg.

Szerdán azonban végre kikerült a hivatalos koronavírussal kapcsolatos oldalra, a koronavirus.gov.hu-ra egy térkép, amely végre mutatja az eddigi 525 megbetegedés területi eloszlását:

Koronavírus térkép

Koronavírus térkép

Fotó: koronavirus.gov.hu

 

A térképből az látszódik, hogy a legtöbb megbetegedés egyértelműen Budapesten és Pest megyében történt, ez az összes megbetegedés mintegy kétharmada, a legkevésbé pedig Békés és Heves megye érintett, ezekben a megyékben csak 3-3 fertőzött van.

Bár nem és kor szerinti statisztika a fertőzöttekről továbbra sem elérhető, a kormány Facebook-oldalára szerda délután egy videó is felkerült, amelyben a járvány kommunikációjáért felelős Kovács Zoltán beszél arról, hogy milyen fontos megismerni a részletes statisztikákat.

"Minden magyar embernek joga van tudni, melyek azok a veszélyeztetett célcsoportok, korosztályok, és melyek azok a betegségek, amelyek különös veszélyt jelentenek a magyarokra, a magyarok egészségére" - mondja Kovács, ezzel indokolva a korábban már közzétett halálozási statisztika közzétételét, majd hozzáteszi,

"hasonlóképpen fontos az is, hogy meg tudjuk mutatni a vírus terjedésének formáját, ezért használunk most már Magyarország minden megyéjét, a megyei terjedést is bemutató grafikát is".


Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.