ifj. Lomnici Zoltán már Debrecenben látja a nemzeti ellenállás új fővárosát

  • narancs.hu
  • 2019. november 1.

Belpol

A CÖF szóvivője a honi konzervativizmus politikai hátországában kiemelt szereppel bíró közigazgatási központot vizionál, jobb híján.

Közmédiás blogján közölt hosszú cikket ifj. Lomnici Zoltán alkotmányjogász, a CÖF-CÖKA szóvivője A konzervatív Debrecen, mint a nemzeti ellenállás fővárosa címmel. A címben szereplő állítás igazolásául a szerző végigveszi a város történetét abból az aspektusból, hogy mindig is sorsfordító szerep jutott Debrecennek a magyar történelemben. Hisz' például 1849-ben fél évig volt főváros, itt lett kimondva a Habsburg-ház trónfosztása, 1944-ben pedig az ideiglenes nemzetgyűlés is volt ott.

Lomnicinak nem véletlenül jutottak eszébe a történelmi példák, írása utolsó bekezdésben csak kitér a mai aktualitásra: "A 2019. október 13-án tartott magyarországi önkormányzati választások sajátos politikai konzekvenciáinak eredményeként, ma részben ismét Debrecen töltheti be a honi konzervativizmus politikai hátországában kiemelt szereppel bíró közigazgatási központ, és a szellemi-közéleti értelemben vett és pertinax acis, nemzeti ellenállás új fővárosának” szerepét."

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.