Magyarországon az állam hirdet legtöbbet a sajtóban: pofára osztják a pénzt

  • narancs.hu
  • 2018. június 12.

Belpol

Gyakran a legkisebb példányszámú lapokhoz kerül a legtöbb állami hirdetés.

A G7 cikke járt utána, hogy mennyire irracionálisan szórja el az állam a hirdetési pénzeit. Míg a piaci logika szerint úgy érdemes hirdetni, hogy az minél több emberhez eljusson, ennek a modellnek épp az ellenkezőjére derült fény az állami hirdetések feladásánál.

A G7 a 2017-es éves beszámolókat és a tavalyi állami reklámköltéseket vetette össze, amelyből jól láthatóan kirajzolódik, hogy mind a hetilapok, mind a napilapok szintjén csak az a fontos, hogy kormányközeli lapoknál költse el az állam a milliárdokat. A kritikus lapok mindeközben egyre elzártabbak az állami és a piaci hirdetőktől is.

A legkiugróbb tény az, hogy a hetilapokban elhelyezett állami reklámokra szánt összeg 91 százaléka, 780 millió forint ment a legkisebb példányszámú újsághoz, azaz a Figyelőhöz. A cikk számításai szerint ez 11-szerese az egy évvel korábbi állami hirdetésekből befolyó összegnek, amikor még nem Schmidt Mária volt a tulajdonos...

Az aránytalanság a napilapoknál épp így megfigyelhető. A számok egyértelműen azt mutatják, hogy "a hirdetések nem hagyományos reklámcélokat szolgálnak, sokkal inkább az adott lap (állami) támogatásaként értelmezhetőek".

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.