Jogerős: Andy Vajna tévéje bukta a pert, többmilliós sérelemdíjat fizet Spédernek

  • narancs.hu
  • 2018. június 11.

Belpol

A bíróság megvédte Spéder személyiségi jogait a kormánypropaganda szolgálatába állított "hírműsor" minden határt átlépő lejáratóanyagával szemben.

A 2016 júniusában a Tényekben lement lejárató anyag miatt indított perben pénteken jogerős ítélet született. A csatornát a bíróság arra kötelezte, hogy összesen 4,5 millió forint sérelemdíjat fizessen Spéder Zoltánnak, továbbá az ítélet egy részét a Tények adásában főműsöridőben közzé kell tennie, írta a hvg.hu.

A cikk szerint a TV2 azzal védekezett a bíróságon, hogy a paparazzi fotók valójában közügyek feltáráshoz kellettek. A bíróság ezzel szemben azt mondta ki, hogy a TV2 valótlan állításokat híresztelve megsértette Spéder jóhírnevét, magánélethez és magántitokhoz fűződő jogát, a követéses fotók közlése pedig olyan mértékű beavatkozást jelentett a személyiségi jogokba, ami nem indokolható Spéder közszereplő minőségével, ami a gazdasági életre terjed ki.

A korábbi, 2016 őszén megállapított 5,7 milliós sérelemdíjat a bíróság némileg csökkentette, ugyanis nem értékelte olyan szigorúan az üzletember gazdasági tevékenységére vonatkozó állításokat.

Az ügyet végigvigő ügyvéd, Bodolai László szerint ez így is előremutató ítélet, ilyen mértékű sérelemdíjat korábban nem állapítottak meg. Spéder a teljes öszseget jótékony céljra fordítja.

A csatorna ügyvédje a hvg.hu szerint szóban közölte Bodolaival, hogy nem fogadják el az ítéletet és a Kúria elé viszik az ügyet.

Tavaly szeptemberben a kiemelkedő magyar minőség kommunikációjáért Magyar Termék Nagydíjat kaptak a TV2 hírműsorai, az elismerést a Parlamentben vette át Kökény-Szalai Vivien hírigazgatója.

false

 

Fotó: MTI

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.