Kálmán Olga: A kormánypropagandistáknak nagyon keserű életük lehet

  • Gera Márton
  • 2018. november 16.

Belpol

A műsorvezető őszintén sajnálja a kormánymédia dolgozóit, és azt mondja, marad a közéleti televíziózás területén.

A Magyar Hangnak adott interjút Kálmán Olga, aki ma este a Nemzeti Televízión tér vissza a képernyőre. A műsorvezető beszélt a kormánymédia ellene indított támadásairól, ezzel kapcsolatban azt mondta, ma gyorsan kell találni célpontokat a kormánymédia munkatársainak, „Kálmán Olgával pedig minden lejáratás eladható”.

A műsorvezető szerint a kormánypropagandisták élete nagyon keserű lehet, „egyeseknél már napi küldetés, hogy valaki fikázzanak”. Szerinte hiába perelt volna egyes cikkek miatt, csupán egy apró helyreigazítás lett volna, amivel semmit sem ér: „Én pereskedjek ezekkel az emberekkel? Tényleg őszintén sajnálom őket. Ha valaki használja az agyát, nem hitte el nekik ezeket a sztorikat. aki pedig nem, annak egy bírósági ítélet és egy mínuszos helyreigazítás sem fog számítani.”

Kálmán Olgát kérdezték arról is, hogy férje, Hoffmann György miért maradt a Hír Tv-nél. A műsorvezető szerint ők ketten nem csomagban járnak, és a férje szakmai munkát végez, nem kell felmondania.

Azzal kapcsolatban, hogy találkozott-e Simicska Lajossal azután, miután a vállalkozó kiegyezett a Fidesszel, a műsorvezető azt mondta, nem, de szerinte Simicska nem ilyennek képzelte Magyarországot. „A kétharmados győzelem után nyilván felmérte, hogy négy évig ez így nem fog tovább működni. Hiszen másodpercek alatt hozhatnak bármilyen döntést, akár olyat is, hogy a kábelszolgáltatók az első 225 csatorna között nem sugározhatják a H betűvel kezdődő nevű programgyártókat” – mondta Kálmán.

A jövővel kapcsolatba Kálmán Olga azt mondta, marad a közéleti televíziózás területén, és bár tárgyalt ugyan az RTL Klubbal, egyelőre nincs tervben közös munka.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.