Nehéz kiszámolni a tarifareform pontos pénzügyi hatását,
Karácsony Gergelyék becslései szerint 4-5 milliárd forinttal csökkennek majd a főváros közlekedésből származó bevételei a 2023-as adathoz képest.
A főpolgármester azt közölte, ezt a veszteséget az utasok érdekében lenyelik. A kormány egyébként is 100 milliárdos tételben vont el a fővárostól forrásokat az elmúlt években.
Mint ismert, Karácsony és Lázár János tegnap megegyezett a Budapest-bérletek jövőjéről. Így március 1-je után az továbbra is érvényes marad a MÁV, a HÉV és a Volán fővárosi járatain. Cserébe a BKK járatain elfogadják majd a Pest megyebérletet és az országbérletet is. A BKK emellett csökkenti a Budapest-bérletek árát, amely márciustól 8950 forint lesz.
A főpolgármester a keddi sajtótájékoztatóján azt is elmondta, hogy
március 1-je után megszűnnek a diák BKK-bérletek. A fiatalok a 945 forintos Pest megyebérlettel vagy az 1890 forintos országbérlettel utazhatnak majd Budapesten.
A BKK járatain ugyanakkor nem fogják elfogadni a MÁV márciusban induló új, 24 órás napijegyét.
Karácsony szerint az új elszámolási rendszer igazságosabb lesz, mert nem a költségeken, hanem a bevételeken kell majd osztozniuk az Építési és Közlekedési Minisztériummal. Vagyis a BKK és a MÁV, a HÉV és a Volán bevételei, valamint a Budapestnek járó, 12 milliárd forintos normatív támogatás összeadódik, és a felek férőhelykilométerek alapján kapnak majd pénzt. Karácsony szerint a fővárosnak jut majd több pénz, miután nagyobb arányban szolgáltat, mint a MÁV-HÉV és a Volán.