Kérdőjelek az érettségi körül: "Mennyire kell köhögnie egy gyereknek, hogy hazaküldhessem?"

Belpol

A pedagógusok aggódnak, és nem értik a kormány döntését.

Május 4-én indulnak az írásbeli érettségik – jelentette be múlt csütörtökön Gulyás Gergely. Három nappal később kiderült: a miniszterelnök május 3-ra várja a járvány magyarországi tetőzését. A Magyar Narancs nyomtatott lapszámában annak jártunk utána, hogy értékelik a helyzetet a pedagógusok és a diákok. Néhány részlet a cikkből:

A vizsgáztatástól eleve sok pedagógus és szülő ódzkodott, hiszen a kijárási korlátozás továbbra is határozatlan ideig van érvényben, Müller Cecília országos tiszti főorvos pedig hetek óta hangoztatja, hogy a csoportos megbetegedések szakaszából bármikor átléphetünk a járvány tömeges terjedésének periódusába. Orbán kijelentése a korábbiaknál is nyomósabb érvet adott azok kezébe, akik megkérdőjelezik az érettségi biztonságosságát. „Bízom benne, hogy járványügyi döntés eredménye a május 4-i kezdődátum, így viszont nehéz értelmezni a 3-i csúcsra vonatkozó előrejelzést” – mondja Árendás Péter, a budaörsi Illyés Gyula Gimnázium igazgatója. „Csak azért vágtunk bele a vizsgák előkészületeibe, mert felelősek vagyunk a diákjaink továbbtanulásáért; ezzel együtt nagyon erős a tiltakozás a tantestületben” – osztja meg tapasztalatait Horn György, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) pedagógiai vezetője. (...)

false

 

Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Maruzsa Zoltán bejelentéseiből azonban úgy tűnik, a kormány legfeljebb az időpont eltolását hajlandó megfontolni, a tömeges írásbeli érettségiztetéstől nem áll el. A vizsgáztatás számos gyakorlati kérdést felvet, úgy tűnik, sok mindent a helyi szintre hagyott a kormány, az iskolák viszont egyelőre nem látnak mindebben világos irányelveket. Maszk az ígéretek szerint minden diáknak jut majd, viszont nem lesz kötelező hordani. Horn György azt mondja, az AKG-ben ezt úgy oldják meg, hogy kijelölnek egy külön termet a maszkot nem viselő diákoknak, ha lesznek egyáltalán ilyenek. „Nem tudjuk, hogy szervezzük meg a beengedést, a WC-használatot, hogyan kommunikáljunk az emelt szintre érkező idegen diákokkal. Mennyire kell köhögnie egy gyereknek, hogy hazaküldhessem? Mi lesz a közösen használt segédeszközökkel, mondjuk a helyesírási szótárakkal? Hogyan zajlanak a május 28–29-re előírt, személyes jelenlétet igénylő betekintések?” – sorolja kérdéseit egy másik pedagógus forrásunk.

A Magyar Narancs április 23-i lapszámában olvasható teljes cikkből kiderül, pontosan milyen óvintézkedésekre készülnek az iskolák, és hogy a személyes vizsgáztatás mellett milyen alternatív lehetőségek lennének a diákok értékelésére.

A Magyar Narancs a kijárási korlátozás alatt is megvásárolható a nagyobb élelmiszerboltokban, benzinkutakon, de még jobb, ha előfizet a lapra!

Magyar Narancs

Kedves Olvasóink, köszönjük kérdésüket, a körülményekhez képest jól vagyunk, és reméljük, Önök is. Miközben hazánk a demokrácia érett, sőt túlérett szakaszába lép, dolgozunk. Cikkeket írunk otthon és nem otthon, laptopon, PC-n és vasalódeszkán, belföldön, külföldön és másutt, és igyekszünk okosnak és szépnek maradni. De mit hoz a jövő?

Figyelmébe ajánljuk

Candide és az elveszett objektivitás

Politikai irányultságuktól függetlenül a legtöbb összeesküvés-elméletet hasonló intellektuális impulzusok mozgatják: valamilyen rejtett igazság felfedése (általában vélt vagy valós igazságtalanság eltörlése céljából), és a hatalom/elnyomás forrásának egy jól beazonosítható (és célba vehető) pontba tömörítése.