Korlátozások jöhetnek a budapesti tömegközlekedésben, ha az állam nem fizet

  • narancs.hu
  • 2021. november 19.

Belpol

A BKV-nál egy héten belül elfogy a pénz, ha az állam nem fizet, hitelből kell működniük.

Akár korlátozásokat is bevezethetnek a fővárosi tömegközlekedésben, ha a kormány nem fizeti ki az állami normatívát, ezt Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes nyilatkozta az RTL Híradónak. Majd hozzátette: ez egyelőre egy lehetőség, ilyen döntés még nem született.

A budapesti tömegközlekedés idén nagyjából 170 milliárd forintból működik, ehhez kellene a költségvetési törvény szerint az államnak 12 milliárddal hozzájárulnia, ezt a pénzt azonban még nem fizették ki Budapestnek. Karácsony Gergely főpolgármester már a múlt héten levelet írt ez ügyben a kormánynak és kiemelte: a főváros minden hónapban kifizeti azt az összeget, amelynek fejében az utasok használhatják a budapesti jegyrendszerbe integrálódott állami szolgáltatásokat. Nevezetesen a HÉV-eket, amiket 2016 óta az állami MÁV üzemeltet.

Gulyás Gergely a csütörtöki kormányinfón azt mondta: mielőtt kifizetik a normatívát, újra kell tárgyalnia a kormánynak és a fővárosnak a HÉV-ek üzemeltetésének költségmegosztását. A Fővárosi Önkormányzat szerint viszont ennek a két ügynek semmi köze egymáshoz, így ha a kormány nem fizet, nem teljesíti a törvényi kötelezettségét, akkor jöhetnek a korlátozások, hogy mindenki lássa meg miyen az, ha "a kormány bliccel" - mondta Kiss.

Az RTL riportjából az is kiderült, hogy a BKV-nál nagyjából egy héten belül elfogy a 2021-re rendelkezésre álló pénz, ha nem érkezik meg az állami normatíva, csak hitelből tudnak tovább működni.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)

Léda a Titanicon

  • Molnár T. Eszter

Ki ne szeretné a Balatont? Főleg, ha csak a szépre emlékszik? Arra, hogy a vonat vidáman, sőt pontosan fut be a hűs állomásra, a papucs nem töri a lábat, a naptej megvéd a leégéstől, és van hely az árnyékban a kempingszéknek és a gumimatracnak.

Angyalszárnycsikorgás

Nagy luxus olyan kis kultúrának, mint a magyar, nem megbecsülni a legjobbjait. Márpedig Halasi Zoltán a kortárs magyar költészet szűk élmezőnyébe tartozik, ám a szakma mintha nem tartaná számon érdemeinek megfelelően, a nagyközönség számára pedig minden bizonnyal ismeretlen.