Középiskolások előtt dicséri az akkumulátor-gyárakat Áder János

  • narancs.hu
  • 2023. október 7.

Belpol

Nevelődik a jövő ifjúsága.

Ha megépül az összes magyarországi akkumulátorgyár, akkor azok az európai akkumulátorigények húsz százalékát fogják kielégíteni - jelentette ki a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke.

A korábbi államfő a Mathias Corvinus Collegium debreceni képzési központjában középiskolásoknak tartott fenntarthatósági témájú előadást, de kínosan kerülte, hogy akármilyen negatív jelzővel illesse azt a beruházás-sorozatot, amit civilek és hozzáértők is sokszor elleneznek. Miközben a lakossági fórumon elhallgattatják vagy elhajtják a tiltakozó civileket, Áder János csak jót lát a kormány legújabb gazdasági stratégiájában.

Az akkumulátorgyárak létesítését Áder az autóiparral indokolta: „Ha ebben versenyben akar maradni az ország, akkor vagy máshonnan vásárol akkumulátort, vagy helyben gyártja le a szükséges mennyiséget.”

A kínai CATL akkumulátorgyár építését kísérő helyi aggodalmakról azt mondta, minden üzemnek kötelező a szigorú környezetvédelmi szabályok és az uniós előírások betartása. Aki megsérti ezeket, meg kell büntetni, ismételt szabályszegésnél a gyárat be kell zárni. Szerinte ha Németországnak jó a CATL, akkor annak nekünk is jónak kell lenni.

Ádernek az ívóvízzel kapcsolatos aggodalmakra is volt megnyugtató válasza: a döntéshozók figyelmébe ajánlott egy olyan magyar cég által fejlesztett technológiát, amely megoldást nyújt a debreceniek vízzel összefüggő kétségeire az épülő akkumulátorgyárral összefüggésben. Áder János közölte: a múlt heti Planet expón is bemutatta termékét a nagykanizsai székhelyű Hidrofilt Kft. A cég az akkumulátorgyár vízellátását meg tudná védeni úgy, hogy nem szükséges igénybevenni a debreceni ivóvíz bázist. Ezzel a módszerrel meg lehet tisztítani a szennyvizet, ami biztosítja a gyár vízigényét, a csapvíz csak az ott dolgozók ellátását biztosítaná.

Áder János az állami pénzzel támogatott Kék Bolygó podcast házigazdája is. Egy februári műsorból a szerkesztők kivágták Kaderják Péter, a Magyar Akkumulátor Szövetség vezetőjének szavait, aki az akkumulátorgyártás környezetkárosító hatásairól is beszélt. Bár szavakban Áder nagy környezetvédő, az erdők kivágását megkönnyítő rendelet ellen nem volt szava, és az ellen sem, amikor milliárdokból rendezett klímakonferenciát a saját alapítványa.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.