Lázár 22-t emlegetett, az államtitkára szerint „mintegy 20” kedvezménytípus lesz a tarifareform után

  • narancs.hu
  • 2024. január 30.

Belpol

Ő sem árulta el, hogy mely kedvezmények szűnnek meg.

„Átalakítjuk a kedvezmények rendszerét, melynek keretein belül a mostani 65 helyett mintegy 20 kedvezménytípus lesz, mellyel a sokszor bonyolultnak tűnő kedvezményrendszer is jelentősen egyszerűsödik” – Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára Komjáthi Imre, az MSZP társelnökének írásbeli kérdésére válaszolva

A kedvezményrendszer felülvizsgálatáról, valamint bizonyos kedvezmények megszüntetéséről először Lázár János beszélt Debrecenben. Az MSZP képviselője az átalakítás részleteire lett volna kíváncsi, ezért több kérdést is küldött az államtitkárnak, mások mellett a következőket:

  • Pontosan mely utazási kedvezményeket szüntetik meg?
  • Mennyien vannak, akiknek a havi bérletük ára többszörösére fog emelkedni az eddigi kilométer alapú díjszabás eltörlése miatt?
  • Mennyit fog költeni az állam a jövőben a szociálpolitikai menetdíj-támogatásra?
  • Kapnak-e kompenzációt a közlekedési vállalatok az átalakítás miatt kieső bevételek kapcsán?
  • Mennyibe fog kerülni a nem Magyarországon élő, de Magyar igazolvánnyal rendelkezők ingyenes utazási kedvezménye? 

Ágh Péter válaszában leszögezte, a márciustól életbe lépő tarifareformmal a kormány célja, hogy egyszerűbb és méltányosabb módon lehessen használni a közösségi közlekedést. Az új rendszerben ezért a jelenlegi 15 bérletkonstrukció helyett csak kettő – vármegye- és országbérlet – lesz. Ez azt jelenti, hogy megszűnnek az egyes szolgáltatók viszonylatra szóló bérletei, a félhavi bérletek, a HÉV-bérletek, a Volánbusz környéki bérletei és a TramTrain bérletek is. Bevezetik viszont a „Vármegye24” és a „Magyarorszgá24” napijegyeket. Az államtitkár hozzátette:

a kedvezményrendszer átalakításával a mostani 65 helyett „mintegy 20 kedvezménytípus lesz”.

Ez már csak azért is érdekes, mivel Lázár János az átalakítások bejelentésekor még arról beszélt, hogy a 65 kedvezménytípusból 22 marad meg. Válaszában ugyan Ágh Péter sem sorolta fel, hogy pontosan mely kedvezménytípusok szűnnek meg, az államtitkár viszont megjegyezte: „az, hogy egy kedvezmény megszűnik, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az arra eddig jogosultak hátrányba kerültek.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.