Lázár: Debrecen néhány év múlva meg is előzheti Budapestet

  • MTI/narancs.hu
  • 2024. október 16.

Belpol

Fejlesztésekről és tervekről beszélt az építési és közlekedési miniszter, aki szerint Hamburg jelentőségű város is összejöhet.

A magyar kormány Debrecenre mint társfővárosra tekint, és továbbra is részt vesz a fejlesztésében – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter szerdán az MTI szerint Debrecenben. A politikus arról is beszélt, hogy a kormány magánbefektetők bevonásával újítana fel tíz forgalmas pályaudvart. Budapesten a Nyugati, a Keleti és a Déli pályaudvart, de Kelenföld is bekerülhet a projektek közé.

A miniszter Debrecen fideszes polgármesterével, Papp Lászlóval tárgyalt a város fejlesztési kérdéseiről. Az MTI azt írja, Lázár a helyi gazdaságfejlesztési beruházások koncepciójával foglalkozó munkacsoport ülése után beszélt a kormány beruházási terveiről. A miniszter szerint Debrecen néhány év múlva utolérheti, vagy meg is előzheti Budapestet, és olyan jelentőségű várossá válhat, mint például Hamburg.

A Népszava korábban megírta, hogy a Debrecenben kialakított ipari parkok fejlesztésére eddig 500 milliárdot költött a kormány, és 2026-ig további 250 milliárd forintra lesz szükség. A miniszter és a debreceni polgármester beszélt több százmilliárdos közlekedési és infrastrukturális fejlesztésről is.

Lázár azt mondta, hogy a debreceni pályaudvar felújításába magántőkét is bevonna a kormány. A MÁV és a kormány által kiválasztott magánbefektető egy közös projekttársaságot hozna létre, amelyhez a magyar vasúttársaság a beruházáshoz szükséges fejlesztési területet adná.

A dolgok jelenlegi állása szerint a MÁV-on keresztül 25 százalékos tulajdonrészt szerezne a magyar állam a beruházásban, így a haszonból is ilyen arányban részesülne. A projektben szétválasztanák a vasúti és kereskedelmi funkciókat, emiatt vonzó lehet a beruházás a magánbefektetőknek is. A miniszter azt mondta, hogy a debreceni pályaudvar esetében tízmilliárdos tőkebevonásról, míg a Déli pályaudvar esetében euró milliárdokról van szó.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.