Lázár János a mini-Dubajról: Új városközpont jöhet létre Rákosrendező helyén

  • narancs.hu
  • 2023. december 4.

Belpol

A miniszter szerint az önkormányzati választások jelentik majd a népszavazást a kérdésben.

Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfőn sajtótájékoztatót tartott, miután november végén a sajtóban kiszivárgott, hogy a rákosrendezői városrészt egy dubaji befektetővel gondolná újra a kormány. A hvg.hu tudósítása szerint azonban a miniszter egyelőre nem sok konkrétumot árult el a tervekről.

Az mindenesetre kiderült, hogy

egy új városközpontot húznának fel, a miniszter pedig közvetlenül Orbán Viktortól kapta a feladatot, hogy foglalkozzon az 1,3 millió négyzetméteres területtel.

Ennek azonban csak egy részét fogja beépíteni az a befektető, akit egyelőre még nem nevezett meg a miniszter. Lázár János elmondta, hatalmas volumenű beruházásról és egy olyan befektetőről van szó, akinek nincs szüksége a magyar állam támogatására, ugyanis „velünk ellentétben neki van pénze”. Tőle egyébként azt várják, hogy minimum ötmilliárd euró értékben végezzen beruházást, ám ez nem azt jelenti, hogy állami pénz ne menne majd a Rákosrendezőbe. A miniszter szerint legkorábban félév múlva születhet megállapodás a befektetővel.

Elmondása szerint ugyanis az államnak is van dolga a területtel: egymilliárd forintból kell helyben megújítaniuk a vasúti pályát, modernizálniuk kell az autós és biciklis közlekedést, mindezek előtt pedig húszmilliárd forint értékben mentesíteni kell a területet. A terület jelenleg állami kézben, valamint a MÁV tulajdonában van és súlyosan szennyezett.

A beruházás azon részleteiről, amelyek az elmúlt napokban a legnagyobb port kavarták, tehát az esetleges felhőkarcolókról a hvg.hu tudósítása szerint a sajtótájékoztatón nem esett szó. Lázár János viszont megjegyezte, az Újbudán felépült Mol-tornyot továbbra is „tájsebnek” és „ősbűnnek” tartja, Pesten a jelenlegi építési törvény szerint pedig csupán kilencven méteres épületeket lehet felhúzni.

A miniszter hozzátette, lesz helyi népszavazás a kérdésben, önkormányzati választásnak hívják majd azt.

Mindemellett beszélt arról is, hogy a beruházáshoz kapcsolódik majd egy közösségi közlekedési felújítás is. Ennek keretében valóban tervben van a kisföldalatti meghosszabbítása, de Lázár János azt is belengette, hogy jöhet egy olyan vasúti fejlesztés is, ami az új városközpontot a ferihegyi repülőtérrel kötné majd össze, mindemellett pedig jelentős zöldfelületet, lakásokat és kulturális központokat is ígért.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.