Lázasan keresik a megoldást a kieső HÉV-járművek pótlására

  • narancs.hu
  • 2024. október 19.

Belpol

Több ötlet is felmerült, de eddig egyik sem tűnik a legjobbnak. 

Nagy erőkkel keresik a megoldást a MÁV-HÉV Zrt.-nél a kieső HÉV-járművek pótlására, ugyanis januártól várhatóan 70 darab három-három kocsiból álló szerelvényt tudnak forgalomba helyezni a jelenlegi közlekedő 74-ből – írja a Népszava

A lap információi szerint az egyik megoldás a Siemens Desiro típusú dízelmotorvonata lehet, amit a ráckevei HÉV-vonalon kipróbáltak már. Bár a teszt nem sikerült jól, ugyanis két műszaki hiba is fellépett egy nap alatt. Felmerült, hogy hannoveri villamosokkal pótolják a kieső HÉV-eket, ehhez viszont át kellene építeni a peronokat, biztosító- és áramellátó rendszereket. 

„A 2024-es menetrendi szolgáltatáshoz szükséges HÉV motorvonat-állomány a jövő évben is rendelkezésre áll, így a járatainknál 2025 januárját követően sem lesz menetrendi változás; ugyanannyi HÉV, ugyanolyan gyakran, ugyanannyi férőhellyel közlekedik majd” – tájékoztatta a MÁV a lapot, ami azért furcsa, mert korábban elismerték, hogy a 2025-ben a koruk miatt négy motorvonatot is ki kell vonni a fogalomból.

Bokor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója szerint a MÁV arról tájékoztatta őket, hogy marad a jelenlegi menetrend, de ehhez nem fűztek magyarázatot. PEdig kértek információkat a kieső járművek pótlására vonatkozó tervről, de erre nem kaptak választ, ahogyan az infratruktúra felújítására, játművek beszerzésére vonatkozó kérdésekre sem. 

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.