Magyar Péter a Pride betiltása elleni tiltakozásról: „Az óellenzéki módszerek csak Orbánék hatalomban tartását szolgálják”

  • narnacs.hu
  • 2025. március 19.

Belpol

A Tisza Párt elnöke szerint a jogszabályokat csak választási győzelemmel lehet megváltoztatni.

„Azért nyúlt most a hatalom az alkotmányellenes szigorításhoz és tiltáshoz, hogy ideológiai terepre terelje a közbeszédet, amivel végletesen össze lehetne ugrasztani a kormányváltást akaró tömegeket” – írja Magyar Péter szerda reggeli Facebook-posztjában.

A Tisza Párt elnöke bejegyzésében arra reagált, hogy a parlament kedden megszavazta a Pride-ot ellehetetlenítő gyülekezési törvény módosítását, Sulyok Tamás gyors aláírásával pedig szerdán már életbe is lépett a jogszabály. Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a szavazást bekiabálással és füstgyertyákkal megzavaró Momentum kedd délutánra tüntetést hirdetett a Kossuth térre, ahonnan a demonstrálók a Margit hídhoz vonultak. A hídra nem engedték fel őket, a rendőrség három embert állított elő a tüntetésen.

Magyar Péter szerint a gyülekezési törvényt nem véletlenül most szigorították, „most is csak és kizárólag azért tették, hogy eltereljék a figyelmet arról, hogy hány millió magyar ember él súlyos megélhetési válsághelyzetben és hogy pár hónap múlva vége lesz a hatalmuknak.” A Tisza Párt elnöke úgy fogalmazott: „Az óellenzéki módszerek (legyenek akár füstgránátok, akár konfrontáció a rendőrséggel) csak és kizárólag Orbánék hatalomban tartását szolgálják. Sem a rabszolgatörvénynél, sem a választási vagy egyéb jogszabályok módosításánál nem értek el semmilyen eredményt, sőt a hatalmat erősítették és aztán néhány hét alatt elhaltak.”

A politikus közösségi oldalán arról ír, pártja „nem sétál bele ebbe a csapdába”, mivel

„a jogszabályokat és a hatóságok vezetőit csak választási győzelemmel és kormányváltással lehet megváltoztatni.”

Magyar Péter arról ír, hogy pártjával véget vet az „Orbán-Gyurcsány korszaknak”, és minden magyar ember alkotmányos gyülekezési jogát meg fogja védeni. „És igen meg fogjuk nyerni a választást, ami után azonnal egyesíteni fogjuk a nemzetet és a kormány, valamint a jogszabályok ismét a magyar emberek érdekét fogják szolgálni. Nincs más út” – zárta bejegyzését a politikus.

A jelenlegi aljas, gyűlöletkeltő hatalmat választásokon lehet legyőzni. De úgy le lehet és le is fogjuk. Most, amikor...

Posted by Péter Magyar on Wednesday, March 19, 2025

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.