Magyar Péter: "Ezt a rendszert nem lehet megreformálni, ezt csak leváltani lehet"

  • narancs.hu
  • 2025. április 13.

Belpol

„A haza nem, de a Fidesz lehet ellenzékben” - fogalmazott a Tisza elnöke vasárnap este a Műegyetem rakparton.

A megfélemlítés egyre kevesebbeket érdekel, mert nagy a vágy mindenkiben, hogy emberséges országban élhessenek, ahol nem alattvalóként vannak kezelve – mondta Magyar Péter vasárnap kora este mondott beszédében a Műegyetem rakparton, a TISZA Párt Nemzet Hangja nevű konzultációját és az azt kísérő országos kampányt lezáró eredményváró rendezvényen. 

A Tisza Párt elnöke szerint nem azok a veszítettek, akik nem töltötték ki a kérdőívet,

a vesztes az a hatalom, ami most először érezhette meg, hogy a magyar nép nem fél többé.”

Magyar szerint "a három hét győztese a magyar nép, mert visszavettük a saját hangunkat." Most jön a további munka. Amit elindítottak, nem állhat meg a papíroknál, a standoknál, még több kell – idézi a pártelnök szavait a 444 helyszíni tudósítója.

A közvéleménykutatások jelentős előnyt mérnek a Tiszának, és az ország közhangulatát megerősíti a millió találkozás országszerte. Magyar – részben Orbánt idézve – azt mondja, az egyik legfontosabb feladat: most kell szerénynek maradni. Ez az egyik legfontosabb erény.

„Amit eddig elértünk, egymásért értük el. A siker nem a hatalom, hanem kötelezettség. Ez a cél az eszköz. Most kell tovább szerveződni, újabb közösségeket építeni, beszélgetni azokkal, akik még nem hisznek. Most kell ott lenni az utcán, faluban, iskolákban, orvosi rendelő előtt. Türelmesnek kell lenni, hogy nem mindenki jön egyszerre, de ha haladunk, ők is fognak jönni.”

A fiataloknak azt javasolta Magyar, járjanak sűrűbben a szüleikhez és nagyszüleikhez (akik a közvélemény-kutatások szerint inkább a Fideszt támogatják). Ne harcolni menjenek haza, ne vitázni, hanem úgy, mint akik jobb jövőt visznek ajándékba. Kérjenek egy fél órát, üljenek le a szülőkkel, nézzenek a szemükbe, mondják el, hogy miért fontos a változás. „A ti hangotok erősebb, mint a propaganda."

Magyar szerint a Tisza győzni fog a választáson, Orbán elhíresült mondására utalva, "nem kicsit, hanem nagyon".

Magyar arról beszélt, az aláírást gyűjtő önkéntesekkel szemben mindennaposak voltak az agresszív, fizikai inzultusok, de azt méltósággal viselték. Szerinte ebből is látszik, hogy ők állnak jó oldalon.

Arról is beszélt, a jelenlegi a rendszert nem lehet megreformálni, kijavítani, jobbá tenni. „Ezt csak leváltani lehet. Ezt fogjuk tenni, törvényesen, demokratikusan. Ma már mindenki számára egyértelmű, hogy a kormányzó hatalom elveszítette a többségét, és kisebbségben fogja tölteni az utolsó hónapjait.

Hogy milyen lesz a váltás, rajtunk is múlik. Minél nagyobb felhatalmazást kapunk, annál halkabbak lesznek”

– fogalmazott a Tisza elnöke. „A haza nem, de a Fidesz lehet ellenzékben” - mondja Magyar, hozzátéve, hogy jó ezt kimondani, már csak meg kell nyerni a választást.

„Húsvét után újra nyakunkba vesszük az országot, megmutatjuk, hogy élünk mi magyarok. Békében fogjuk átbeszéli, milyen országot akarunk építeni a választás után” – mondta Magyar, azt ígérte, minden településre elmennek majd.

A Nemzet Hangja kérdőív eredményeit ebben a cikkünkben összegeztük:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.