Magyar Péter: Hétvégén miniszterelnöki évértékelő lesz, amihez igyekszem majd témát szolgáltatni

  • narancs.hu
  • 2024. február 13.

Belpol

Üzent Tóninak és Istvánnak is.

Magyar Péter, Varga Judit volt férje mint ismert, a napokban a Fidesznek erősen kellemetlen dolgokról kezdett el beszélni,  miután Novák Katalin lemondott, Varga Judit pedig visszavonult. Facebook posztokban nyilvánult meg, majd a Partizánnak adott interjúban beszélt a Fideszen belüli dinamikákról, ügyekről.

Hétfő esti Facebook-posztjában is belengetett pár újabb izgalmasnak vélhető részletet, valamint jelezte, mintegy mellékesen, hogy:

Hétvégén kerül sor a miniszterelnöki évértékelő beszédre, amihez a magam módján én is igyekszem majd témát szolgáltatni."

Megköszönte "a politikai spektrum minden oldaláról érkező több ezer üzenetet", majd üzent Havasi Bertalan miniszterelnöki szóvivőnek, pontosabban "Havasi Bercinek", aki, ahogy Magyar írja posztjában "arról ismert, hogy nyilatkozat helyett ellökdösi az újságírókat és ereklyeként őrzi Orbán Viktor kólás dobozát".

Havasi ugyanis annyit reagált Magyar kitálalására, hogy egy „reménytelen helyzetben lévő ember kétségbeesett próbálkozásával" ők nem foglalkoznak.

"Nos, innen is üzenem Bercinek, hogy cseppet sem érzem magamat reménytelen helyzetben lévőnek, elképesztő jót fociztam délután a fiaimmal és

nagyon régen nem éreztem magam ilyen motiváltnak, hogy végre megtisztítsuk a közéletet attól és azoktól, amitől és akiktől meg kell."

Magyar lendületben van, már kedd reggel is posztolt egyet, ebben Tóninak és Istvánnak ír, akiket Rogán Antalként és Tiborcz Istvánként azonosíthatunk.

Kedves Tóni, Miért hallgatsz, miért bújsz Havasi Berci mögé? Ennél sokkal tökösebb csávónak tűntél sokszor. Te vagy a kormányzati kommunikációs agytröszt mindenható ura, kisujjadban a kommunikáció csínja-bínja, miért bújsz el a választóid elől, miért nem tartasz évek óta sajtótájékoztatót? Esetleg félsz a kérdésektől?

Miért nem mesélsz a Schadl Györggyel való "szakmai" kapcsolatodról meg sok más hasonló ügyről? Nincs időd rá? Épp egy új találmányon dolgozol?

Tiborcztól arról érdeklődik, miközben gyarapodását sorolja – "37 évesen 100 milliárdjaid vannak, szállodák tömkelege, bank, alapkezelők, rengeteg egykori értékes állami ingatlan, Waberer’s, a fél belgrádi irodapiac, még fel sem épült budapesti irodaházak (már előre kiadva állami cégeknek)" –, hogy milyen egyéb cégeket vesz át mostanában. És egyébként összesen mennyi állami hitelt vagy támogatást kapott, vett át a portfólió összerakásához.

Mi a titkod? Oly sokan szeretnének inspirálódni a sikersztoridból, hiszen oly sok magyar ember járt jó iskolákba, dolgozik rengeteget és valahogy nekik nem állnak össze ilyen szerencsésen a csillagok.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.