Márki-Zay a Politicónak: Merkel a Mercedes, az Audi és a BMW miatt volt elnéző Orbánnal

  • narancs.hu
  • 2021. november 11.

Belpol

Szerinte a magyarországi német autógyárak állnak a háttérben.

Az ellenzéki miniszterelnök-jelölt brüsszeli látogatása során interjút adott a Politicónak.

Márki-Zay beszélt a "Fidesz korrupt oligarcháiról" és arról, hogy Európának nagyon óvatosnak kell lennie a nekik juttatott pénzek ügyében. "Ha az unió pénzt ad Magyarországnak, annak a magyar emberekhez kell kerülnie és nem a Fidesz embereihez" - nyilatkozta. Ezért arra bíztatja Brüsszelt és az EU-t, hogy akadályozzák meg a forrásokkal való visszaélést.

Márki Zay arról is beszélt, hogy mindenképpen változtatna Magyarország külpolitikáján. Szerinte Orbán gyenge pontja, hogy Putyin bábjává vált, és hogy kezét-lábát töri azon igyekezetében, hogy  kölcsönöket kaphasson Kínától. Ez, Márki-Zay szerint, a magyar nemzeti érdek elárulása. Magyarországnak úgy kellene üzletelnie Kínával, hogy az kölcsönösen előnyös legyen, ne csak a kínai félnek. Szerinte Orbán egyáltalán nem így tett a Fudan Egyetem ügyében.

Márki-Zay szerint a Jean-Claude Juncker vezette Európai Bizottság 2015-ös, 2016-os migrációkezetése  hozzájárult Orbán megerősödéséhez.

Arra a kérdésre, hogy Angela Merkel túl puhányul bánt-e Orbánnal, Márki-Zay igennel válaszolt. Szerinte Berlin három okból kifolyólag támogatta Orbánt, ez a három ok pedig "az Audi, a Mercedes és a BMW".

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.