Márki-Zay Péter a köztévében: "Ez egy vastag hazugság"

  • narancs.hu
  • 2022. április 15.

Belpol

Az ellenzéki politikus kapott 50 percet a köztévében.

 

Márki-Zay Péter az ellenzéki összefogás korábbi miniszterelnök-jelöltjét közel egyórás interjúra hívták a köztévé 48 óra című músorába, ahol a politikus Lánczi Tamás vendége volt. 

Nem meglepő módon Lánczi végig a kormánypropaganda kottájából játszott és természetesen minden olyan támadás, csúsztatás, hazug állítás előjött a beszélgetésben, amellyel a Fidesz torpedózta az ellenzék kampányát. A beszélgetés elején Lánczi azt bizonygatta, hogy a köztévé számos alkalommal kereste az ellenzéki politikusokat, hogy behívja őket beszélgetni, de sajnos soha nem lett a dologból semmi, pedig ők nagyon próbálkoztak. 

A beszélgetés nagy részében egyébként a felek folyamatosan egymás szavába vágtak, Márki-Zay Péter igyekezett elmondani a különböző témákban az igazságot és azt, hogy a Fidesz kiforgatta a szavait és egyszerűen hazugságokat tolt róla végig a kampányban. Sok esetben - ha a felek egyáltalán végig tudták mondani, amit akartak - az lett egy-egy felvetésnek a vége, hogy nem értenek egyet. 

Lánczi egy ponton idézett Márki-Zaytól a minimálbérrel kapcsolatban: a politikus évekkel ezelőtt úgy fogalmazott, hogy nem felvétlenül tartja szükségesnek a minimálbért. Ezt a mondatát a Fidesz úgy forgatta ki, hogy Márki-Zay Péter megszűntetné a minimálbért. Miután Márki-Zay elmondta a mondat kontextusát, hozzátette, hogy az ellenzéki programban az szerepelt, hogy a minimálbért adómentessé tegyék. 

MZP: "Ez a mondat azt jelenti, hogy megszűntetném a minimálnért"?

LT: "Benne van a lehetősége" 

MZP: ""Hohó, a lehetőség abban is benne van, hogy te itt most kimész, és lelősz mindenkit a folyosón. Ne vicceljünk már, ez egy vastag hazugság."

Lánczi nem szállt le a progpaganda vonatról "Mi ebben a hazugság?" -kérdezte, de látszólag ezen a ponton már eléggé feszült volt.

A teljes beszélgetést itt tekintheti meg:

 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.