Márki-Zay Péter: „Úgy hallottam, 50 milliót tett rám a Fidesz”

Belpol

Csecsemőhalállal, piramisjátékkal támadta Márki-Zayt a lejárató akta – ami a DK-n is nagyot üthetett volna az ellenzék miniszterelnök-jelöltje szerint.

Többfunkciós fegyver lehetett a rólam küldött jelentés– mondta a Narancs.hu- nak Márki-Zay Péter, az ellenzék miniszterelnök-jelöltje, akit a hétfőn nyilvánosságra hozott lejárató anyagról kérdeztünk.

A hódmezővásárhelyi polgármester szerint az amatőr, és valótlanságokat tartalmazó jelentéssel a Fidesz elsősorban őt támadta volna, ám azzal, hogy a DK-nak adták át a dokumentumot, fokozni akarták az ellenzéki erők közötti széthúzást is. Továbbá a DK magát járatná le egy könnyen cáfolható, perképes állításokat tartalmazó anyag publikálással – ez megint csak jól jönne a kormánypártnak.

Az anyag amatőrsége erőlködésre is utal Márki-Zay szerint: készítője nem talált semmi kézzelfogható vádat a hódmezővásárhelyi polgármesterről, ezért régi cikkeket hasznosított újra róla. „Az életem tiszta. Rendkívül konzervatív, katolikus családban élek, rólam nem fog kikerülni szexfelvétel, adócsalási ügy, még a szakdolgozatomat is saját kezűleg írtam."

Nem látom, mivel tudnának támadni, de az biztos, hogy igyekeznek” – mondta lapunknak Márki-Zay Péter. Hozzátette, egy helyi ügyekben jártas hódmezővásárhelyi ismerőse már figyelmeztette, „ötvenmillió forintot tett rád a Fidesz” 

- utalva arra, hogy a kormánypártnak ennyit is megérne egy szaftos lejárató információ. Ám ez az érdeklődés nem újkeletű, már 2018-ban kémszoftvert találtak Márki-Zay személyes laptopján. Kérdésünkre a politikus elmondta, nem akar felejelentést tenni a dokumentumban szereplő állítások miatt. Az ügyben megkerestük a Fideszt is; a kormánypárt egy mondattal válaszolt: "Azt hittük vége, de úgy látszik, folytatódik a Gyurcsány-show."

 

"Márki úr gyenge pontjai"

„Márki úr gyenge pontjai megtalálhatóak, időrendi sorrendben a mellékletben. Ezen ügyek relatív ismertek, ugyanakkor, Márki úr feleségéhez köthető csecsemő elhalálozási eset, véleményem szerint kiaknázatlan”.

Ezzel a gyomorforgató személyes megjegyzéssel kezdődik a 67 oldalas dokumentum, amit Márki-Zay Péter Hódmezővásárhely polgármestere, ellenzéki miniszterelnök-jelölt osztott meg a Facebook-oldalán.

A kormánypárt Márki-Zay szerint a DK-nak juttatta el az anyagot, hogy ők vessék be a kampány során –ám a Demokratikus Koalíció legfelsőbb vezetése nem élt a lehetőséggel, inkább átadták az aktát a célszemélynek. A dokumentum eredetiségét egyelőre nem sok minden támasztja alá; a DK szóvivője, Barkóczi Balázs is csak annyit árult el a sajtónak, hogy egy vidéki város fideszes önkormányzati képviselője adta át egy DK-s képviselőnek.

Piramisjátékban ügyeskedő fiatal káder?

A jelentés egyik, erősnek szánt állítása, hogy Márki-Zay Péter a kilencvenes években részt vett egy MLM-rendszerű, piramisjátékhoz hasonló ügynökhálózatban  - ennek egyik „legproduktívabb, legtehetségesebb fiatal kádere” volt, és részt vett a sikeres pénzgyárként működő hálózat vagyonának kiáramoltatásában. Márki-Zayt pedig a „pénzgyár” vezetője később is támogatta, ő finanszírozta például a politikus családjának külföldre költözését azután, hogy a piramisjáték bedőlt.

A szerző nem bizonyítja ezeket az állításokat, az ügyben érintett cégek és személyek neveit pedig maga a hódmezővásárhelyi polgármester takarta ki, arra hivatkozva, hogy azok szenzitív és perképes információnak számítanak.

A közölt, és csak részben cenzúrázott szövegekből viszont ki lehet következtetni, hogy a jelentés írója a 2000-es évek elején bedőlt Kódexpress Élet- és Nyugdíjbiztosító felfüggesztésére utalt. Az ügyről a Napi.hu számolt be részletesen – mint írták, a Kódexpress-csoportnál számos szabálytalanságot talált az állami pénzügyi felügyelet, ezért fel kellett számolni az országos nyugdíjpénztárukat is. A Kódexpress nyugdíjbiztosítójának egyik vezetője H. György volt, aki a jelentés írója szerint Kanadában is patronálta Márki-Zay családját.

Kiaknázatlan csecsemőhalál

A jelentés készítője több oldalon keresztül  foglalkozott Márki-Zay Péter felesége, Vincze Felícia bábavállalkozásával is, bemutatva a szülésznőt lejárató cikkeket. A kormánypárti média már 2-3 évvel ezelőtt azzal próbálta támadni a Vincze  Felíciát, hogy köze lehet több csecsemő halálához. Az állítások viszont nem állták meg a helyüket –annyira nem, hogy az Origót kiadó KESMA-nak a Fővárosi Ítélőtábla döntése alapján kétmillió forintos sérelemdíjat kellett volna fizetnie, amiért az Origo alaptalanul rágalmazta az asszonyt.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk