Másfél milliárdos megbízást kapott Rogán kedvenc hirdetője

Belpol

Ha esik, ha fúj, a pénzeső zuhog: öt év alatt 570-szeres gyarapodás.

Balásy Gyula kommunikációs cégeinek kormányzati megrendeléseit a járványhelyzet se tudja befolyásolni: ezúttal 1,6 milliárd forintos hirdetési csomagot bízott rájuk a Rogán Antal irányította kormányzati propagandaközpont.

Az elmúlt hónapokban a Nemzeti Kommunikációs Hivatal keretmegállapodásban szerződött a Balásyhoz tartozó New Land Media Kft.-vel és Lounge Design Kft.-vel hét tételben, komplex kommunikációs feladatok ellátására – tudható meg a Közbeszerzési Értesítőből.

Miket és kiket pakoltak Rogánék Balásyék puttonyába?

A csomag első eleme a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal számára nettó 63 millió forintért végzendő komplex kommunikációs szolgáltatás, megtoldva egy 19 milliós opcióval.

A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó ügynökségi és gyártási feladatokat nettó 40 millió forintos keretösszegig vállalták Balásy cégei.

A csomag izmosabb darabja a Magyar Export-Import Bank Zrt. és a Magyar Exporthitel Biztosító Zrt. számára kommunikációs és rendezvényszervezési feladatainak ellátása nettó 388 millió forintért.

A leghúsosabb falat

a csomag felét jelentő nettó 716 millió forintos megbízás a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. külföldi és belföldi tevékenységéhez kapcsolódó komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatainak ellátására. Ennél a tételnél a legmagasabb a keretmegbízást szélesítő opció: nettó 215 millió forint.

Balásy cégei ezen kívül szintén komplex kommunikációs feladatokat végeznek a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség Nonprofit Zrt. részére nettó 205 millió forint plusz 61 milliós opciós keret erejéig,valamint a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. számára nettó 74,5 millióért,3,7 milliós opcióval. Másfélmillió forinttal többért vállalták a Nemzeti Artista Előadó és Cirkuszművészeti Központ Nonprofit Kft. számára a médiaügynökségi és gyártási munkák végzését 23 millió forintos opcióval.

Valamennyi felhívásra csupán egy ajánlat érkezett,

Balásy említett két cége verseny nélkül vitte el mind a hetet, a megbízási szerződéseket is mind megkötötték már.

Mint januárban Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő gyűjtése alapján megírtuk, hogy Balásy cégei 2019-ben 56 milliárd forintért kaptak megbízásokat a kormány propagandaközpontjától.

A sorosozó kampányokat is jegyző cégek

a kormány favoritjai lettek, 2018-ban a Nemzeti Kommunikációs Hivatal megbízásaiból 90 százalékot meghaladó mértékben részesedtek. Egy évvel ezelőtt a narancs.hu a 238 millió forintos, útfelújítások kommunikációjával kapcsolatos feladataikat sorolta fel. Idén januárban a Világgazdaság írt arról, hogy Balásy e két cége nyerte a Nemzeti Kommunikációs Hivatal 1,5 milliárd forintos pályázatát az e-sport népszerűsítésére. Rogánék Balásyék iránti töretlen bizalma a másban is megnyilvánult, a 24.hu számolt be arról az 1800-as telken álló 800 négyzetméteres panzióról, amit a Rózsadombon megvettek a reklámcégek új központja számára. A portál összesítése szerint Balásy cégei öt év alatt 570-szeres gyarapodást értek el.

Ne egyenek cukrot! Vegyenek Magyar Narancsot!

Mi minden van a friss számban? Zavar a kommunikációban, zavar a döntéshozatalban. Biztonságos-e megtartani május 4-ével kezdődően az érettségi vizsgákat?Kinek a felelőssége a diákok, a családtagjaik és a pedagógusok egészségének kockáztatása a járványhelyzetben?Teczár Szilárd okos cikkében megszólal Horn György, az AKG igazgatója és Szabó Zsuzsa, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke is.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.