Másfél milliárdos megbízást kapott Rogán kedvenc hirdetője

Belpol

Ha esik, ha fúj, a pénzeső zuhog: öt év alatt 570-szeres gyarapodás.

Balásy Gyula kommunikációs cégeinek kormányzati megrendeléseit a járványhelyzet se tudja befolyásolni: ezúttal 1,6 milliárd forintos hirdetési csomagot bízott rájuk a Rogán Antal irányította kormányzati propagandaközpont.

Az elmúlt hónapokban a Nemzeti Kommunikációs Hivatal keretmegállapodásban szerződött a Balásyhoz tartozó New Land Media Kft.-vel és Lounge Design Kft.-vel hét tételben, komplex kommunikációs feladatok ellátására – tudható meg a Közbeszerzési Értesítőből.

Miket és kiket pakoltak Rogánék Balásyék puttonyába?

A csomag első eleme a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal számára nettó 63 millió forintért végzendő komplex kommunikációs szolgáltatás, megtoldva egy 19 milliós opcióval.

A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó ügynökségi és gyártási feladatokat nettó 40 millió forintos keretösszegig vállalták Balásy cégei.

A csomag izmosabb darabja a Magyar Export-Import Bank Zrt. és a Magyar Exporthitel Biztosító Zrt. számára kommunikációs és rendezvényszervezési feladatainak ellátása nettó 388 millió forintért.

A leghúsosabb falat

a csomag felét jelentő nettó 716 millió forintos megbízás a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. külföldi és belföldi tevékenységéhez kapcsolódó komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatainak ellátására. Ennél a tételnél a legmagasabb a keretmegbízást szélesítő opció: nettó 215 millió forint.

Balásy cégei ezen kívül szintén komplex kommunikációs feladatokat végeznek a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség Nonprofit Zrt. részére nettó 205 millió forint plusz 61 milliós opciós keret erejéig,valamint a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. számára nettó 74,5 millióért,3,7 milliós opcióval. Másfélmillió forinttal többért vállalták a Nemzeti Artista Előadó és Cirkuszművészeti Központ Nonprofit Kft. számára a médiaügynökségi és gyártási munkák végzését 23 millió forintos opcióval.

Valamennyi felhívásra csupán egy ajánlat érkezett,

Balásy említett két cége verseny nélkül vitte el mind a hetet, a megbízási szerződéseket is mind megkötötték már.

Mint januárban Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő gyűjtése alapján megírtuk, hogy Balásy cégei 2019-ben 56 milliárd forintért kaptak megbízásokat a kormány propagandaközpontjától.

A sorosozó kampányokat is jegyző cégek

a kormány favoritjai lettek, 2018-ban a Nemzeti Kommunikációs Hivatal megbízásaiból 90 százalékot meghaladó mértékben részesedtek. Egy évvel ezelőtt a narancs.hu a 238 millió forintos, útfelújítások kommunikációjával kapcsolatos feladataikat sorolta fel. Idén januárban a Világgazdaság írt arról, hogy Balásy e két cége nyerte a Nemzeti Kommunikációs Hivatal 1,5 milliárd forintos pályázatát az e-sport népszerűsítésére. Rogánék Balásyék iránti töretlen bizalma a másban is megnyilvánult, a 24.hu számolt be arról az 1800-as telken álló 800 négyzetméteres panzióról, amit a Rózsadombon megvettek a reklámcégek új központja számára. A portál összesítése szerint Balásy cégei öt év alatt 570-szeres gyarapodást értek el.

Ne egyenek cukrot! Vegyenek Magyar Narancsot!

Mi minden van a friss számban? Zavar a kommunikációban, zavar a döntéshozatalban. Biztonságos-e megtartani május 4-ével kezdődően az érettségi vizsgákat?Kinek a felelőssége a diákok, a családtagjaik és a pedagógusok egészségének kockáztatása a járványhelyzetben?Teczár Szilárd okos cikkében megszólal Horn György, az AKG igazgatója és Szabó Zsuzsa, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke is.

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?