Matolcsyék több mint félmilliárdot költöttek külföldi irodákra, most bezárják az összeset

  • narancs.hu
  • 2019. május 4.

Belpol

Mert elérték a velük szemben támasztott célokat.

Mintegy 400 millió forintot fizetett ki a Magyar Nemzeti Bank külföldi irodáinak bérleti díjára, közel 189 milliót pedig 15 külföldön dolgozó munkatárs bérére - idézi az mfor.hu Matolcsy György válaszát egy írásbeli kérdésre.

A jegybank 2015-ben Hamburgban és Párizsban, 2016-ban Rómában, 2017-ben New Yorkban nyitott irodát.

Áprilisban azonban bejelentették, hogy június 1-ig mind a négyet bezárják, állítólag azért, mert "az irodák a velük szemben támasztott célokat elérték, az MNB munkatársai aktív szereplőivé váltak az adott térségek rendezvényeinek és haszonélvezői az onnan származó új ismereteknek."

"Az így létrehozott kapcsolati háló kellően megerősödött ahhoz, hogy az irodák munkatársai ugyanezt a munkát az MNB budapesti központjából folytassák."

Az mfor szerint a külföldi kaland összköltsége még emelkedhet, mivel az irodák bezárása folyamatban van, és az alkalmazottak elhelyezése is pénzbe kerül.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.