Matolcsyék több mint félmilliárdot költöttek külföldi irodákra, most bezárják az összeset

  • narancs.hu
  • 2019. május 4.

Belpol

Mert elérték a velük szemben támasztott célokat.

Mintegy 400 millió forintot fizetett ki a Magyar Nemzeti Bank külföldi irodáinak bérleti díjára, közel 189 milliót pedig 15 külföldön dolgozó munkatárs bérére - idézi az mfor.hu Matolcsy György válaszát egy írásbeli kérdésre.

A jegybank 2015-ben Hamburgban és Párizsban, 2016-ban Rómában, 2017-ben New Yorkban nyitott irodát.

Áprilisban azonban bejelentették, hogy június 1-ig mind a négyet bezárják, állítólag azért, mert "az irodák a velük szemben támasztott célokat elérték, az MNB munkatársai aktív szereplőivé váltak az adott térségek rendezvényeinek és haszonélvezői az onnan származó új ismereteknek."

"Az így létrehozott kapcsolati háló kellően megerősödött ahhoz, hogy az irodák munkatársai ugyanezt a munkát az MNB budapesti központjából folytassák."

Az mfor szerint a külföldi kaland összköltsége még emelkedhet, mivel az irodák bezárása folyamatban van, és az alkalmazottak elhelyezése is pénzbe kerül.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.