Meddig bírja még Simicska?
Régi csibészek

Meddig bírja még Simicska?

Belpol

E heti címlapsztorinkban felmértük, hogyan áll Simicska Lajos birodalma 2,5 évvel a szakítás után. Részlet.

Bármennyire elmaradnak is az állam vagy a költségvetési támogatásból működő szervezetek hirdetései Simicska plakátcégeinél, a köztéri reklámozás továbbra is jövedelmező üzletnek tűnik. Bár árbevételük a 2013–2014-es adatokhoz képest jelentősen – sok esetben a felére – csökkent, Simicska vállalkozásai többnyire a 2016-os üzleti évben is nyereséget mutattak ki. A Mahir Cityposter 157 milliós, a Publimont Kft. 432 milliós, az Euro Publicity Kft. 145 milliós adózott eredménnyel zárt, egyedül a Mahir Magyar Hirdető Zrt. ment 99 milliós mínuszba. Nem véletlen, hogy a kormány hosszabb távon is igyekszik ellehetetleníteni Simicska köztéri érdekeltségeit. A településkép-védelmi törvény egy másik módosítása 2021-től teljesen betiltaná a hirdetőoszlopokat – míg a Mahir versenytársaira jellemző utcabútorokat nem –, és gyakorlatilag magánterületen is megtiltaná a plakáthelyek felállítását. Magyar György tájékoztatása szerint ezt a jogszabályt is megtámadják az Alkotmánybíróság előtt, az uniós bíróságon és Strasbourgban, de bíznak egy jövőbeli „igazságosabb kormányzatban is”.

Alaposan meglátszik viszont a 2015. februári G-nap hatása a Simicska-birodalom korábbi zászlóshajója, a Közgép Zrt. eredményein. A korábban 100 milliárd forint feletti éves árbevétel 2016-ra az ötödére, 20 milliárd közelébe csökkent, a 2014-es rekordprofit (13 milliárd forint) után tavaly 540 milliós adózott eredménnyel volt kénytelen beérni a cég. Persze Simicskának volt honnan veszítenie: a cégiratok alapján 2014-ben és 2015-ben összesen 16 milliárdnyi osztalékot vett ki a Közgépből. Ettől függetlenül az építőipari cég már 2015 végén csoportos létszámleépítést jelentett be, minden második dolgozójától megvált, összesen 350 embertől. Egy, a Közgép ügyeire rálátó forrásunk szerint most elsősorban a korábban elnyert nagyberuházások garanciális munkálataiból van bevételük, hiszen a cég közbeszerzési pályázati ajánlatait sorozatban söprik le az asztalról, és a hazai piac szereplői érthető módon már nem is nagyon indulnak a Közgéppel közös konzorciumban.

További részleteket a Hír Tv-ről, a Magyar Nemzetről, Simicska motivációiról és lehetőségeiről az e heti Magyar Narancsban olvashat.

false

Figyelmébe ajánljuk