Még Bencsik András lapjában is az derült ki, hogy az emberek nem örülnek a CEU távozásának

  • narancs.hu
  • 2018. december 12.

Belpol

Meg is lepte az eredmény a kormánypárti lap szerkesztőségét.

A CEU amerikai diplomát adó képzéseit Bécsbe telepíti át, vagyis a Soros-egyetem részben Bécsbe költözik, de maga az intézmény továbbra is itt marad Budapesten. Ön szerint ez jó vagy rossz?

Ez volt a kérdés a Bencsik András főszerkesztett Demokratában, és hát az eredmény a kormányhoz közeli szerkesztőséget is meglepte. Az 500 fős kutatásból ugyanis az derült ki, hogy emberek nem örülnek az egyetem távozásának.

„Meglepetésre a megkérdezettek 60 százaléka részben vagy egészben rossz dolognak tartja, hogy a Soros-egyetem amerikai diplomát adó képzéseit Bécsbe telepíti át. Csupán 10 százalék tartja ezt jónak, és további 19 százalék részben jónak, azaz a jelek szerint a közvéleményben ez a válság másképpen csapódott le, mint a jobboldali nyilvánosságban. A közömbösök aránya csupán 11 százalék volt” – írta a lap.

(via 24.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.