„Megérkeztek a páviánok” – eljárást indított a Médiatanács a Bayer show egyik adása után

  • narancs.hu
  • 2024. június 27.

Belpol

A bevándorlókra tett kijelentések kapcsán felmerült gyűlöletkeltés miatt.

Bejelentés alapján megvizsgálta, majd közigazgatási hatósági eljárást indított a Bayer show március 31-i adása miatt a Hír TV Zrt.-vel és a Karc FM Média Kft.-vel szemben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa – derül ki a hatóság közleményéből. A hatósági ellenőrzés alapján

„a műsorszámban elhangzott, bevándorlókra tett kijelentések kapcsán felmerült a gyűlöletkeltés tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezés megsértése”.

A Telex felidézte, Bayer Zsolt a március 31-i adásban két videófelvételt játszott le a közönségének, amelyeken állítása szerint nyugat-európai bevándorlók követnek el bűncselekményeket nyugat-euróapiak ellen. A bejátszott videókból nem derült ki, hogy azok valóban Európában készültek és bevándorlók szerepelnek rajtuk, illetve a felvételek időpontja és körülményei sem.

Bayer azzal konferálta fel a videókat, hogy azok „mindennapos kis pillanatfelvételek a festői Nyugat-Európából”. Az első felvételen egy férfi üt meg egy szőke hajú nőt az utcán, Bayer a férfira úgy hivatkozott, hogy „kiirtandó féreg”, majd azt a kommentárt fűzte hozzá, hogy „ezeket ma Nyugat-Európában dédelgetik, szeretgetik”.

„Nézzük meg, hogy ugyanezek falkában mit tudnak csinálni” – konferálta fel a Bayer a következő videót, amin fekete férfiak egy csoportja a medencébe dob egy idős nőt. Erről a nagyjából 10 másodperces felvételről sem derült ki, hogy hol, mikor és milyen körülmények között készült. „Megérkeztek a páviánok” – mondta a fekete férfiakra utalva Bayer.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.