Megadta a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal a környezetvédelmi engedélyt a Déli Körvasút megépítésére. Korábban a bíróság kétszer is elutasította – értesült a Szabad Európa.
A perben az állam képviselője többek között arra hivatkozott, hogy a több száz fa kivágása nem jelent visszafordíthatatlan környezetvédelmi kárt. A bíróság egy beadvány nyomán még januárban azonnali hatállyal minden munkálatot felfüggesztett.
Augusztusban azonban a kormány az „Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel” egy rendeletben „honvédelmi létfontosságú rendszerelemmé” nyilvánította a Déli Körvasutat, amelynek „az ország fegyveres védelmi terve szempontjából ténylegesen vagy potenciálisan kiemelt jelentősége van”.
Ezzel a környezetvédelmi engedélyeztetés is átkerült a már említett Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatalhoz. Innentől kezdve
szinte biztos volt, hogy a hivatal rábólint a kormány szándékára, és ez a pénteki határozattal igazolódott.
Az engedély ráadásul külön kizárja az azonnali jogvédelem lehetőségét, így ha bárki bíróságon támadná meg a határozatot, a munkálatok egy jogerős döntésig folytatódnának.
Mint a lap tavasszal megírta, a beruházó a korábban elrendelt jogvédelem ellenére (ami a munkálatok azonnali felfüggesztését jelentette), a leendő körvasút területén tovább dolgozott. A Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület tagjai dokumentálták, hogy a héten – napokkal a határozat megszületése előtt – ismét résfalazás folyt a vasút ferencvárosi szakaszán.
A Déli Körvasút kivitelezője a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló V-Híd Zrt., amely egy kormányhatározattal 101 milliárd forint előleget kapott a beruházásra.