Mellek, lánycsók a TV2-n, elsápadt a médiahatóság

  • narancs.hu
  • 2025. április 1.

Belpol

A Kísértés című műsor és a valóságshow-kban bemutatott romantikus kapcsolatok problémái címmel elemzi a jelenséget az NMHH.

Deviáns viselkedésmintákat mutat be követendőként, például az egyéjszakás kalandot, a vedelést és a tiszteletlenséget másokkal szemben – többek között ezt állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a TV2 Kísértés című műsoráról.

Az NMHH szerint a Kísértésben szexuálisan túlfűtött játékok láthatók, amelyek a testiséget emelik ki, ily módon a műsor „aláássa az elköteleződést, a monogám párkapcsolatok jelentőségét, a tradicionális családmodell szerepét, továbbá azt az üzenetet közvetíti, hogy mindenki elcsábítható, csak jól kell kinézni hozzá”. „Az adások számottevő részét bizonyos testrészek premier plánban való szerepeltetése tette ki. A mell-fenék-láb triumvirátusa gyakran uralta a képernyőt zenei aláfestéssel és lassításokkal tarkítva” – fogalmaz a tanulmány.

A műsorban párok és kísértők szerepelnek, utóbbiak megpróbálják szétválasztani előbbieket.

„Habár kiemelésre méltó tulajdonságokkal nem rendelkeztek a párok, a kísértők náluk is sablonosabb karaktereknek bizonyultak, elsősorban a külsőségük számíthatott a kiválasztásuk során. A srácok kigyúrt, tetovált »nőcsábászok« voltak, akiknek elsődleges ismertetőjele – az iskolázottság vagy műveltség helyett – a bicepszük mérete és rajongásuk a szex iránt. A lány kísértők tökéletesen kiegészítették őket, bár esetükben a testépítés helyett a testmódosítás – elsősorban a száj- és mellplasztika – és a minél kevesebbet takaró ruhadarabok kapták a reflektorfényt” – állapítja meg a tanulmány. Arra is kitér, hogy „a kinézetük alapján kiválasztott szereplőket mi sem jellemezte jobban, minthogy többükről is kiderült, hogy a testükből élnek (OnlyFans, örömlány), míg az egyik párról nyilvánosságra hozták, hogy tartalomgyártók voltak az OnlyFansen”. 

A médiahatóság olcsó trükköknek nevezi azokat a fogásokat, amelyekkel a műsor nézettségét próbálták növelni: ilyen fogás a fedetlen keblek mutatása, vagy a lány-lány, lány-férfi-lány csókolózós jelenet.

A tanulmány címe: A Kísértés című műsor és a valóságshow-kban bemutatott romantikus kapcsolatok problémái, és egy Máté evangéliumából származó idézettel kezdődik: „Jaj a világnak a kísértések miatt, hiszen szükségesek a kísértők, de jaj annak az embernek, aki által a kísértés megtörténik!” 

Bírságot nem szabott ki a hatóság, mert a műsor nem sértette meg a korhatár-besorolásra vonatkozó előírásokat, de a Telex szerint, amely szemlézi a tanulmányt, érdemes odafigyelni az ilyen közleményekre, mert a nézők közül sem mindenki a felhőtlen szórakozás céljából kapcsolja be a tévét. Például a Sztárban sztár műsorában nőnek öltözött férfiak és férfinak öltözött nők miatt 322 bejelentés érkezett a hatósághoz.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.