Mellek, lánycsók a TV2-n, elsápadt a médiahatóság

  • narancs.hu
  • 2025. április 1.

Belpol

A Kísértés című műsor és a valóságshow-kban bemutatott romantikus kapcsolatok problémái címmel elemzi a jelenséget az NMHH.

Deviáns viselkedésmintákat mutat be követendőként, például az egyéjszakás kalandot, a vedelést és a tiszteletlenséget másokkal szemben – többek között ezt állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a TV2 Kísértés című műsoráról.

Az NMHH szerint a Kísértésben szexuálisan túlfűtött játékok láthatók, amelyek a testiséget emelik ki, ily módon a műsor „aláássa az elköteleződést, a monogám párkapcsolatok jelentőségét, a tradicionális családmodell szerepét, továbbá azt az üzenetet közvetíti, hogy mindenki elcsábítható, csak jól kell kinézni hozzá”. „Az adások számottevő részét bizonyos testrészek premier plánban való szerepeltetése tette ki. A mell-fenék-láb triumvirátusa gyakran uralta a képernyőt zenei aláfestéssel és lassításokkal tarkítva” – fogalmaz a tanulmány.

A műsorban párok és kísértők szerepelnek, utóbbiak megpróbálják szétválasztani előbbieket.

„Habár kiemelésre méltó tulajdonságokkal nem rendelkeztek a párok, a kísértők náluk is sablonosabb karaktereknek bizonyultak, elsősorban a külsőségük számíthatott a kiválasztásuk során. A srácok kigyúrt, tetovált »nőcsábászok« voltak, akiknek elsődleges ismertetőjele – az iskolázottság vagy műveltség helyett – a bicepszük mérete és rajongásuk a szex iránt. A lány kísértők tökéletesen kiegészítették őket, bár esetükben a testépítés helyett a testmódosítás – elsősorban a száj- és mellplasztika – és a minél kevesebbet takaró ruhadarabok kapták a reflektorfényt” – állapítja meg a tanulmány. Arra is kitér, hogy „a kinézetük alapján kiválasztott szereplőket mi sem jellemezte jobban, minthogy többükről is kiderült, hogy a testükből élnek (OnlyFans, örömlány), míg az egyik párról nyilvánosságra hozták, hogy tartalomgyártók voltak az OnlyFansen”. 

A médiahatóság olcsó trükköknek nevezi azokat a fogásokat, amelyekkel a műsor nézettségét próbálták növelni: ilyen fogás a fedetlen keblek mutatása, vagy a lány-lány, lány-férfi-lány csókolózós jelenet.

A tanulmány címe: A Kísértés című műsor és a valóságshow-kban bemutatott romantikus kapcsolatok problémái, és egy Máté evangéliumából származó idézettel kezdődik: „Jaj a világnak a kísértések miatt, hiszen szükségesek a kísértők, de jaj annak az embernek, aki által a kísértés megtörténik!” 

Bírságot nem szabott ki a hatóság, mert a műsor nem sértette meg a korhatár-besorolásra vonatkozó előírásokat, de a Telex szerint, amely szemlézi a tanulmányt, érdemes odafigyelni az ilyen közleményekre, mert a nézők közül sem mindenki a felhőtlen szórakozás céljából kapcsolja be a tévét. Például a Sztárban sztár műsorában nőnek öltözött férfiak és férfinak öltözött nők miatt 322 bejelentés érkezett a hatósághoz.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.