MIÉP: "Itt egy szolid, családi rendezvény van"

  • - ts -
  • 1998. május 14.

Belpol

Így fogadta, némi távolságtartással, a joviális cerberus a Magyar Narancs újságíróként bemutatkozó kémeit úgy hajnali fél három tájban az egzotikus békásmegyeri Csobánka tér amúgy kultúrház jellegű fellegvárában.

Így fogadta, némi távolságtartással, a joviális cerberus a Magyar Narancs újságíróként bemutatkozó kémeit úgy hajnali fél három tájban az egzotikus békásmegyeri Csobánka tér amúgy kultúrház jellegű fellegvárában.

A hősök már hazamentek, a közlegények bulijára érkeztünk. "Most majd jól megcsavarjuk a tökeiket", avatott bizalmába egyik hajlott hátú káderük, pedig mi csak virslit kértünk, mert az sokkal szebb volt, mint a Fideszben, bőrös.

Hírességekre vadászva be kellett érnünk Dörner Györggyel, ám fekete érettségi zakójában négy tájt betoppant Schuszter Lóri is. Szenátor uramnak szólították, és az AC/DC-től a Deep Purple-ig elszavalták neki az összes rockbanda nevét.

Talán a Black Sabbathnál tartottak, vagy inkább ott, hogy "most Kovács László is elmegy a picsába, az a büdös zsidó", mikor közbevágott egy magyar: nem zsidózunk! Ezt aztán rövid ottlétünk alatt hetvenszer hallottuk. A MIÉP ünnepi jelszava lehetett ez. Egy-két magyar összeborult, és harsány "nem zsidózunk"-kal köszöntötték egymást. Ebbe néhányan annyira belejöttek, hogy el is határozták, parlamenti frakciójuk első jelentősebb akciója az lesz, hogy felszólítják a kormányt - a merészebbek szerint: magukat - tiltakozzék, jegyzékben minimum, a svájci Blik újságnál, mert a mocsok fondüzabálók kifelejtették a világ leghíresebb 25 Kovácsa közül az MTK egyik jelentős hosszútávfutóját, aki pedig Zatopeket is megverte egy nagyobb szabású vasdorong felhasználásával.

"Már mentek is, aranyfaszikáim? Betegek vagytok?", kérdezte a férfiú, aki korábban nem akart beengedni minket, "maradjatok, hisz´ a java csak most jön még".

Félő, hogy nem is tévedett.

- ts -

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.