Most egy 12 milliárdos kormányzati tendert vittek el Balásy Gyula cégei

Belpol

Sokba kerül Magyarország népszerűsítése, de legalább egy kézbe.

Összesen 12 milliárd forintért rendeltek meg turisztikai kampányokat és kutatásokat a területtel foglalkozó állami cégek, azaz a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. és a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből, a TED-ből.

 

A 12 milliárdos keretmegállapodást a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezelte, a nyílt pályázaton meghirdetett munkát pedig nem meglepő módon a kormány kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei vitték el - a szerződést szeptember 24-én kötötték meg az NKH-val.

 

A tenderre egyetlen ajánlat érkezett, melyet a New Land Media Kft és a Media Dynamics Kft. alkotta konzorcium tett. Utóbbi cég kevésbé ismert, mint a New Land, de az is Balásy-érdekeltségnek számít, hiszen az üzletember az egyik tulajdonosa.

 

A pályázat győztesei átfogó médiakampányok tervezését és kivitelezését vállalták, melyekből ötöt itthon, négyet külföldön kell megtartani (Cikkem korábbi verziójában felcserélve írtam a külföldi és belföldi kampányok számát, a tévedésért elnézést kérek - a szerző). Egy-egy kampány minimum egy hónapig, maximum két hónapig tarthat, és átlagosan 100 millió forintba kerül majd, de végösszege ennek többszöröse is lehet.

 

„A Megrendelők jelen beszerzésének célja Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé” – olvasható a közbeszerzési dokumentumban. Az állami cégek elsősorban az uniós tagállamok és szomszédok turistáit szeretnék bevonzani, de a kampánnyal megcélzott országok között ott van Izrael, Kína Oroszország, az Egyesült Államok, Törökország India és az Öböl-menti országok térsége is.

 

Balásy Gyuláról, a kormányzati kampányok egyeduralkodójáról a 444.hu írt portrécikket, bemutatva az alvállalkozóból az élre törő üzletember pályaívét is. A portál számításai szerint a New Land Mediát négy év alatt 218 milliárd forintnyi munka „találta meg”, ennek nagyon nagy százaléka állami megrendelőtől érkezett.  A kormány a Balásy-féle cégek plakátjain hirdeti az aktuális politikai propagandát is.

 

A vállalkozás a 24.hu szerint tavaly 70 milliárd 428 millió forintos nettó értékesítés mellett 3 milliárd 93 millió forintos adózott eredményt tett le a asztalra, míg egy másik jól futó Balásy-cég, a Lounge Design Kft. 10 milliárd 83 milliós bevétel mellett 1 milliárd 433 millió forintos nyereséget hozott össze.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.