Most egy 12 milliárdos kormányzati tendert vittek el Balásy Gyula cégei

Belpol

Sokba kerül Magyarország népszerűsítése, de legalább egy kézbe.

Összesen 12 milliárd forintért rendeltek meg turisztikai kampányokat és kutatásokat a területtel foglalkozó állami cégek, azaz a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. és a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből, a TED-ből.

 

A 12 milliárdos keretmegállapodást a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezelte, a nyílt pályázaton meghirdetett munkát pedig nem meglepő módon a kormány kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei vitték el - a szerződést szeptember 24-én kötötték meg az NKH-val.

 

A tenderre egyetlen ajánlat érkezett, melyet a New Land Media Kft és a Media Dynamics Kft. alkotta konzorcium tett. Utóbbi cég kevésbé ismert, mint a New Land, de az is Balásy-érdekeltségnek számít, hiszen az üzletember az egyik tulajdonosa.

 

A pályázat győztesei átfogó médiakampányok tervezését és kivitelezését vállalták, melyekből ötöt itthon, négyet külföldön kell megtartani (Cikkem korábbi verziójában felcserélve írtam a külföldi és belföldi kampányok számát, a tévedésért elnézést kérek - a szerző). Egy-egy kampány minimum egy hónapig, maximum két hónapig tarthat, és átlagosan 100 millió forintba kerül majd, de végösszege ennek többszöröse is lehet.

 

„A Megrendelők jelen beszerzésének célja Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé” – olvasható a közbeszerzési dokumentumban. Az állami cégek elsősorban az uniós tagállamok és szomszédok turistáit szeretnék bevonzani, de a kampánnyal megcélzott országok között ott van Izrael, Kína Oroszország, az Egyesült Államok, Törökország India és az Öböl-menti országok térsége is.

 

Balásy Gyuláról, a kormányzati kampányok egyeduralkodójáról a 444.hu írt portrécikket, bemutatva az alvállalkozóból az élre törő üzletember pályaívét is. A portál számításai szerint a New Land Mediát négy év alatt 218 milliárd forintnyi munka „találta meg”, ennek nagyon nagy százaléka állami megrendelőtől érkezett.  A kormány a Balásy-féle cégek plakátjain hirdeti az aktuális politikai propagandát is.

 

A vállalkozás a 24.hu szerint tavaly 70 milliárd 428 millió forintos nettó értékesítés mellett 3 milliárd 93 millió forintos adózott eredményt tett le a asztalra, míg egy másik jól futó Balásy-cég, a Lounge Design Kft. 10 milliárd 83 milliós bevétel mellett 1 milliárd 433 millió forintos nyereséget hozott össze.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.