Most egy 12 milliárdos kormányzati tendert vittek el Balásy Gyula cégei

Belpol

Sokba kerül Magyarország népszerűsítése, de legalább egy kézbe.

Összesen 12 milliárd forintért rendeltek meg turisztikai kampányokat és kutatásokat a területtel foglalkozó állami cégek, azaz a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. és a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből, a TED-ből.

 

A 12 milliárdos keretmegállapodást a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezelte, a nyílt pályázaton meghirdetett munkát pedig nem meglepő módon a kormány kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei vitték el - a szerződést szeptember 24-én kötötték meg az NKH-val.

 

A tenderre egyetlen ajánlat érkezett, melyet a New Land Media Kft és a Media Dynamics Kft. alkotta konzorcium tett. Utóbbi cég kevésbé ismert, mint a New Land, de az is Balásy-érdekeltségnek számít, hiszen az üzletember az egyik tulajdonosa.

 

A pályázat győztesei átfogó médiakampányok tervezését és kivitelezését vállalták, melyekből ötöt itthon, négyet külföldön kell megtartani (Cikkem korábbi verziójában felcserélve írtam a külföldi és belföldi kampányok számát, a tévedésért elnézést kérek - a szerző). Egy-egy kampány minimum egy hónapig, maximum két hónapig tarthat, és átlagosan 100 millió forintba kerül majd, de végösszege ennek többszöröse is lehet.

 

„A Megrendelők jelen beszerzésének célja Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé” – olvasható a közbeszerzési dokumentumban. Az állami cégek elsősorban az uniós tagállamok és szomszédok turistáit szeretnék bevonzani, de a kampánnyal megcélzott országok között ott van Izrael, Kína Oroszország, az Egyesült Államok, Törökország India és az Öböl-menti országok térsége is.

 

Balásy Gyuláról, a kormányzati kampányok egyeduralkodójáról a 444.hu írt portrécikket, bemutatva az alvállalkozóból az élre törő üzletember pályaívét is. A portál számításai szerint a New Land Mediát négy év alatt 218 milliárd forintnyi munka „találta meg”, ennek nagyon nagy százaléka állami megrendelőtől érkezett.  A kormány a Balásy-féle cégek plakátjain hirdeti az aktuális politikai propagandát is.

 

A vállalkozás a 24.hu szerint tavaly 70 milliárd 428 millió forintos nettó értékesítés mellett 3 milliárd 93 millió forintos adózott eredményt tett le a asztalra, míg egy másik jól futó Balásy-cég, a Lounge Design Kft. 10 milliárd 83 milliós bevétel mellett 1 milliárd 433 millió forintos nyereséget hozott össze.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”