Most egy 12 milliárdos kormányzati tendert vittek el Balásy Gyula cégei

Belpol

Sokba kerül Magyarország népszerűsítése, de legalább egy kézbe.

Összesen 12 milliárd forintért rendeltek meg turisztikai kampányokat és kutatásokat a területtel foglalkozó állami cégek, azaz a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. és a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből, a TED-ből.

 

A 12 milliárdos keretmegállapodást a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezelte, a nyílt pályázaton meghirdetett munkát pedig nem meglepő módon a kormány kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei vitték el - a szerződést szeptember 24-én kötötték meg az NKH-val.

 

A tenderre egyetlen ajánlat érkezett, melyet a New Land Media Kft és a Media Dynamics Kft. alkotta konzorcium tett. Utóbbi cég kevésbé ismert, mint a New Land, de az is Balásy-érdekeltségnek számít, hiszen az üzletember az egyik tulajdonosa.

 

A pályázat győztesei átfogó médiakampányok tervezését és kivitelezését vállalták, melyekből ötöt itthon, négyet külföldön kell megtartani (Cikkem korábbi verziójában felcserélve írtam a külföldi és belföldi kampányok számát, a tévedésért elnézést kérek - a szerző). Egy-egy kampány minimum egy hónapig, maximum két hónapig tarthat, és átlagosan 100 millió forintba kerül majd, de végösszege ennek többszöröse is lehet.

 

„A Megrendelők jelen beszerzésének célja Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé” – olvasható a közbeszerzési dokumentumban. Az állami cégek elsősorban az uniós tagállamok és szomszédok turistáit szeretnék bevonzani, de a kampánnyal megcélzott országok között ott van Izrael, Kína Oroszország, az Egyesült Államok, Törökország India és az Öböl-menti országok térsége is.

 

Balásy Gyuláról, a kormányzati kampányok egyeduralkodójáról a 444.hu írt portrécikket, bemutatva az alvállalkozóból az élre törő üzletember pályaívét is. A portál számításai szerint a New Land Mediát négy év alatt 218 milliárd forintnyi munka „találta meg”, ennek nagyon nagy százaléka állami megrendelőtől érkezett.  A kormány a Balásy-féle cégek plakátjain hirdeti az aktuális politikai propagandát is.

 

A vállalkozás a 24.hu szerint tavaly 70 milliárd 428 millió forintos nettó értékesítés mellett 3 milliárd 93 millió forintos adózott eredményt tett le a asztalra, míg egy másik jól futó Balásy-cég, a Lounge Design Kft. 10 milliárd 83 milliós bevétel mellett 1 milliárd 433 millió forintos nyereséget hozott össze.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.