Nem érkeznek meg időben a hármas metrót pótló buszok

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 26.

Belpol

Ja, és drágábban kapjuk meg őket.

Nem telt el 24 óra, hogy írtunk Tarlós nagy bejelentéséről, miszerint október 31-ig megkezdődnek a hármas metró északi szakaszának (Újpest-Központ és a Lehel tér közti) felújítási munkálatai. Elég régen várt bejelentés ez, viszont úgy tűnik, számolni kell némi csúszással, hiszen az iho.hu értesülései szerint abból a 180 buszból, amit a Volánbusz metrópótlásra szerzett volna be, egyetlenegy sem készült el.

A TED-en megjelent tájékoztató szerint egy olyan rendelet áll a háttérben, amely előírja, hogy a városi buszokat ezentúl automata tűzoltó berendezéssel kell ellátni, ilyesmit pedig a nyertes pályázat nem tartalmazott. A gyártónak most be kell szerelnie ezeket a készülékeket, ami némi drágulással és csúszással jár, egészen pontosan a szerződés aláírásától számított 240. napra módosult a leszállítás ideje, a végösszeg pedig 85 millióról 86-ra emelkedett.

Mondhatnánk, hogy lényegében egymillió forint drágulás már nem sokat számít, az igazság azonban az iho.hu forrásai szerint az, hogy az új rendelet gyors – a szállítás határideje előtti – bevezetése csak ürügy a csúszásra, mert ettől függetlenül sem készültek el a buszokkal.

Ha ez igaz, akkor a gyár nemcsak haladékot kapott, hanem kötbért sem kell fizetnie.

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).