Nem fogadta Orbán a CEU-ért lobbizó nagykövetet

  • narancs.hu
  • 2018. december 3.

Belpol

David Cornstein az RTL Klubnak mesélt arról, hogy lobbizott sikertelenül az egyetem megmentéséért.

Csak a miniszterelnök meghatalmazottaival tudott találkozni, amikor a CEU-ról akart tárgyalni – mondta a Híradónak a nagykövet, aki korábban a négy fontos dolgot említett a magyar-amerikai kapcsolatok javulásának feltételeként. Az egyik a CEU-val való kiegyezés lett volna.

Az interjúból az is kiderült, hogy továbbra sincs napirenden a Donald Trump és az Orbán Viktor közötti találkozó. „Azt hiszem, hogy a kormány is hibás, és az egyetemnek is jobban kellett volna törekednie a megállapodásra. Nem fogom azt mondani, hogy most vége a két ország kapcsolatának. Megyünk előre, folytatjuk az együttműködést más területeken" - mondta Cornstein.

A CEU hétfőn közleményben tudatta, hogy az egyetem minden amerikai akkreditációjú programját Bécsben indítja el 2019 szeptemberében. Jelezték: az intézmény megőrzi magyar egyetemi akkreditációját.

Arról, hogy ez mekkora vesztességet jelent az országnak és mit mond erről a kormány, itt olvashat részletesebben.

A nap, amikor a kormány kiűzött egy remek egyetemet az országból

Hiába próbálja másként beállítani a kormánypropaganda, a CEU távozik az országból. De miért, kinek jó ez? És hogyan költözik, ha egyes részei mégis maradnak? Minden, amit tudni kell a botrányról. Ma délben közölte a CEU, hogy a működésüket ellehetetlenítő törvény miatt az egyetem nem vehet fel új diákokat 2019.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.