Németh Szilárd szerint különleges jogrend esetén az 50 éveseket is hadba fogják hívni, hogy megvédjék a hazát

  • narancs.hu
  • 2018. november 15.

Belpol

De szerinte van biztosíték. A kétharmad.

Németh Szilárd, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára volt az ECHO TV ma reggeli vendége, és leginkább arról beszélt, hogy Demeter Márta és a Migration Aid rossz.

Majd a műsor végén kérdezték a honvédelmi törvény tervezett módosításáról is, mely szerint 40-ről 50 évre emelnék a hadkötelezettséget. A rezsibiztos azt mondta, hogy háborús helyzetben, különleges jogrendnél, megelőző védelmi helyzetben szeretnék elérni, ha az 50 éveseket is hadba lehetne hívni. Szerinte Európában ez nem egyedülálló, és van is biztosíték, méghozzá az országgyűlés kétharmados többsége. Ami ma, ugye, a Fidesz–KDNP-t jelenti.

 

Németh szerint akik egyedül nevelik a gyereküket, vagy nagycsaládosok, továbbra sem lesznek behívhatók. 850 ezer emberrel többen állhatnak rendelkezésre egy országot ért támadás esetén, hogy közösen védjük meg a hazánkat – tette hozzá a Fidesz-alelnök.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.