Simicska Lajos Közgépének egyelőre ideiglenes kiválása után továbbra is nagy a helyezkedés az építőiparban. Piaci forrásaink szerint az átállás nem lesz egyszerű, hiszen a Közgép korábbi kivételezett helyzetét okkal lehetett kritizálni, de az általuk elvégzett munka többnyire jó minőségű volt. „Azt mindannyian látjuk, hogy a kormányzati szándék szerint a Közgép helyét részben a Duna Aszfalt és a Mészáros és Mészáros Kft. veszi át. De igazából az utóbbi vállalkozás még közel sem rendelkezik azzal a szakértelemmel, amellyel gond nélkül tudná vinni a legnagyobb állami megbízásokat a mély- és útépítő piacon, miközben még a Duna Aszfaltnak is lenne miben fejlődnie” – hangsúlyozta a legnagyobb építőipari cégek ügyeire rálátó forrásunk, akinek ennek ellenére sincs kétsége afelől, hogy azt a beruházást, amit Mészáros Lőrinc és Szíj László, a Duna Aszfalt vezére nagyon szeretne magának, a legtöbbször meg is kapják majd.
Bár Szíj Lászlóék sorra vásárolják fel azokat a döntően korábban jól menő építőipari vállalkozásokat, amelyek révén referenciákhoz is jutnak, számos nagy projekt elvégzése így sem lesz lehetséges a közvetlen vetélytársak, így a francia hátterű Colas, az osztrák Strabag és a Swietelsky szakértelme nélkül. Úgy tudjuk, Mészáros és Szíj a közelmúltban többször egyeztetett néhány külföldi hátterű céggel arról, hogy milyen formában képzelik el az együttműködést.
„Ezeket a beszélgetéseket nem úgy kell elképzelni, hogy közösen kijelöljük azokat az irányokat, amelyeket fontosnak tartunk, miközben megbeszéljük, ki miben erős, és ezt hogyan lehet majd később együtt a jogszabályi keretek között kamatoztatni. Itt nincs sok együtt eldöntendő kérdés, hanem egy új szituáció felvázolása történik, miközben leszögezik, hogy akkor lesz szerepünk, ha megfelelő módon együttműködünk” – mondta lapunknak az egyik nagyvállalat képviselője, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy Orbán és Simicska szakítása óta egyelőre megszűnt az a bejáratott mechanizmus is, amelyen keresztül a nagy építőipari beruházások kivitelezői részben meg tudták „hálálni” a sikeres közbeszerzéseket.
Arról, hogy ez miben is állt, továbbá arról, hogy az utóbbi időszakban hogyan nyúlt bele a kormány több nagy építőipari beruházásba, és miért is támogatják a legnagyobb cégek Orbán kedvenc focicsapatait, a Magyar Narancs csütörtökön megjelenő lapszámában olvashatnak részletesen.