Médiával kapcsolatos konferenciát rendezett a Mathias Corvinus Collegium (MCC), ennek nyitónapján beszélt arról Orbán Balázs, Orbán Viktor politikai igazgatója, egyben az MCC kuratóriumi elnöke, hogy a média stratégiai ágazat és szuverenitási kérdés,
mert aki uralja egy adott ország médiáját, az uralja annak az országnak a gondolkodását és azon keresztül az országot
– derül ki az MTI beszámolójából.
Orbán Balázs arról beszélt, hogy a nyugati országokban a média legkevesebb 70-80 százaléka nemzeti tulajdonban van, de 2010 előtt Magyarországon ez az arány kevesebb mint 24 százalék volt, ami szerinte "borzalmas kiszolgáltatottságot" jelentett, mostanra viszont 50 százalék fölé került ez az arány.
Kifejtette, hogy magyar alapítványok, egyesületek, magánszemélyek, köztük konzervatívok, szocialisták, liberálisok, és magyar egyházak, valamint a magyar állam is a médiatulajdonosok közé tartozik, és szerinte ez így "természetes és jó médiapiaci átalakulás".
Orbán Balázs arról is beszélt, hogy a nyugati médiavilágban egy olyan trend erősödik, amit a magyarok szerinte az 1989-es rendszerváltoztatás előttről ismernek, mert a média elkezd "bizonyos ideológiák szolgálólánya" lenni, ez az ideológia persze szerinte "woke" nevezetű, és az ő interpretációja szerint főként neomarxista alapból építkezik. Azt is mondta, hogy ez az ideológia foglyul ejti a médiát, ami egy olyan fejlemény, aminek "mi, magyarok nem örülünk", és szerinte a magyarok ebben a helyzetben azokat támogatják, akik nem így gondolkodnak.
A beszédében Orbán Balázs persze kitért a az ellenzéki kampány külföldi finanszírozására is, ezt a rendszerváltoztatás utáni magyar történelem legnagyobb botrányának minősítette.
A konferencián Szalai Zoltán, az MCC főigazgatója egy panelbeszélgetésen arról beszélt, hogy a média 95 százaléka besorolható vagy a bal- vagy a jobboldalra, szerinte ezt az olvasók is így akarják, és hogy a médiában méltányosság és tisztesség létezik, de semlegesség nem. Azt is kijelentette, hogy "rendkívül erős" Magyarországon a médiapluralizmus, ugyanakkor a piac kicsi, az online hirdetési piac 56 százalékát pedig a Google és a Facebook uralja.
Az MCC – amely jobboldali szellemi fellegváraként igyekszik kiépíteni magát – szeret meghívni nem kevés összegért jobboldali celebeket, a médiakonferencián például Rod Dreher, a 2002-ben alapított The American Conservative portál vezető szerkesztője is jelen volt, aki arról beszélt, hogy az olvasók már évtizedekkel ezelőtt elkezdték elveszíteni a bizalmukat azok iránt, akik a híreket közvetítették feléjük, illetve hogy a mainstream média bizonyos nézeteket be sem enged a nyilvánosságba.